برگزاری نشست شورای عفاف و حجاب دانشگاه

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۶ کد : ۳۸۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۶
نشست شورای عفاف و حجاب دانشگاه با حضور رئیس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی اجتماعی و جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

نشست شورای عفاف و حجاب دانشگاه با حضور رئیس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی اجتماعی و جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست، عفاف و حجاب در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور دانشجویان در جلسات عفاف و حجاب لازم است.

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای از جمله سیاست‌های این دانشگاه است اظهار داشت: معاونت فرهنگی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای تقویت ارزش‌های اخلاقی، باورهای دینی و ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب باید برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان ارائه نمایند.

وی ارتباط شورای عفاف و حجاب دانشگاه با شورای عفاف و حجاب شهرستان را برای استفاده از تجربیات کارشناسان لازم دانست.

رئیس دانشگاه کاشان تحقیقات میدانی در خصوص عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: میزان علاقه و انتظار دانشجویان در مورد عفاف و حجاب باید از دانشجویان نظر سنجی شود.

دکتر زراعت توجه به جنبه علمی فرهنگ عفاف و حجاب را لازم دانست و اظهار داشت: استادان دانشگاه باید برای ارتقاء فرهنگ حجاب و در خصوص رابطه بدحجابی و ارتکاب جرم طرح پژوهشی ارائه دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان نیز در این نشست با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین است افزود: ما تابع شرع هستیم و باید احکام شرعی عفاف و حجاب را برای دانشجویان مطرح نماییم.

 حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در هیچ امور شرعی اجبار وجود ندارد اظهار داشت: باید محسنات و مضرات حجاب برای دانشجویان تبیین شود و جامعه را از بی حجابی نجات داد.

وی حفظ حجاب در محیط دانشگاه را لازم دانست و افزود: همانگونه که همه امور آموزشی در دانشگاه بر اساس قانون و مقررات است، مساله حجاب نیز باید طبق مقررات در محیط دانشگاه پیاده شود و اگر بی حجابی بخواهد جامعه را به فساد بکشاند باید با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و توجه به ابعاد فرهنگی حجاب تاثیر بسزایی در ارتقاء فرهنگ حجاب دارد.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه کاشان نیز در این نشست اصلاح نگاه منفی به افراد بد‌حجاب را لازم دانست و افزود: باید با ارائه برنامه‌های درست فرهنگی و نظریه‌پردازی بتوان حجاب افراد را اصلاح نمود.

حمیدرضا فهیمی‌تبار اظهار داشت: برای حفظ فرهنگ حجاب باید احترام به قانون، عرف و افکار عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به کارهای تحقیقی حجاب ضعیف پرداخته شده است اظهار داشت: باید اساتید دانشکده علوم انسانی پایان‌نامه دانشجویان را مباحث حجاب انتخاب نمایند.

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه کاشان روش‌شناسی حضرت پیامبر اکرم (ص) را برای ارتقاء فرهنگ حجاب لازم دانست و افزود: دوران آل بویه یکی از دوره های غنی ماست که باید روش شناسی و جریان شناسی فقهی پوشش را مورد توجه قرار دهیم.

معاونت فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست گزارش مشروحی از فعالیتهای ستاد عفا را ارائه نمود که از ان جمله میتوان به برگزاری نشستها، فضاسازی محیط؛ کار پژوهشی و... اشاره نمود.

 

 

نظر شما :