برگزاری نهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نانو در دانشگاه کاشان

۰۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۳ کد : ۳۸۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۱
نهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو، با حضور کارشناسان و متخصصان فناوری نانو در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

 

نهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو، با حضور کارشناسان و متخصصان فناوری نانو در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این دوره را آشنایی دانشجویان با مباحث تجاری‌سازی فناوری نانو ذکر کرد و گفت: از جمله اهداف دوره‌های توانمندسازی می‌توان به آشنایی با کاربردهای نانو در صنایع و نیازهای پژوهشی-کاربردی کشور، آشنایی با مفاهیم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار، مالکیت فکری، کمک به انتخاب پایان نامه‌های کاربردی و کمک به شناسایی مسیر شغلی آینده اشاره نمود.

 مسعود صلواتی نیاسری اظهار داشت: سعی بر این است که با برگزاری این کارگاه‌های علمی، دانشجویان با استفاده از تجارب اساتید مجرب و کارآزموده از فضای تحقیقات بنیادی به سمت تحقیقات کاربردی به منظور تجاری‌سازی هر چه بیشتر ایده‌های مطرح شده در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری و رسیدن به فواید کلان آن در سطح اجتماع، سوق داده شوند.

 دبیر برگزاری دوره توانمندسازی سرمایه های انسانی فناوری نانو نیز تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی دانشجویان و کارآفرینی را از جمله اهداف برگزاری این دوره ذکر کرد و افزود: توجه به نیروی انسانی، به عنوان مهمترین سرمایه در توسعه فناوری نانو محسوب می شود.

ایجادی با اشاره به اینکه 22 هزار نفر در حوزه فناوری نانو مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: این آمار نشان دهنده رشد فناوری نانو است.

 وی برگزاری کارگاه نانو در ایران، معرفی بوم کسب و کار، آشنایی با مباحث مالکیت فکری، تجاری‌سازی فناوری‌نانو، کارگاه عملی جستجوی پتنت و انتقال تجارب کارآفرینان را از برنامه های این همایش سه روزه ذکر و اظهار امیدواری کرد: این دوره توانمندسازی سرمایه انسانی فناوری نانو با برگزاری کارگاه های علمی و استفاده از تجربیات کارشناسان و متخصصان، گامی در راستای تجاری سازی فناوری نانو باشد. 

 

 
 

نظر شما :