تفاهم نامه همکاری تاسیس مرکز تحقیقات ، توسعه و فنا وری شبکه هوشمند کاشان با پژوهشگاه نیرو

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۶ کد : ۳۷۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۴
رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تاسیس مرکز تحقیقات ، توسعه و فناوری شبکه هوشمند کاشان(شهک) با پژوهشگاه نیرو خبر داد.
 

رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تاسیس مرکز تحقیقات ، توسعه و فناوری شبکه هوشمند کاشان(شهک) با پژوهشگاه نیرو خبر داد.

 دکتر سعید گلابی افزود: با توجه به نیاز کشور و با عنایت به قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود و در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین پژوهشگاه نیرو و دانشگاه کاشان این تفاهم‌نامه با هدف تاسیس"مرکز تحقیقات، توسعه و فناوری شبکه هوشمند کاشان" بین پژوهشگاه نیرو به نمایندگی دکتر محمد صادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه و دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان منعقد شد.

 وی اظهار داشت: این مرکز جهت تحقیقات تست و تحلیل جدید‌ترین نوآوری‌های شبکه هوشمند در یک محیط واقعی با بکارگیری تجهیزات پیشرفته مرتبط در آزمایشگاهی که به همین منظور تجهیز می‌شود تاسیس خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: مرکز شهک با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی، توانمندی‌های مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، شرکت‌های دولتی و خصوصی صنعت برق و دیگر صنایع، منطقه را جهت مدیریت و تحقق یکپارچه‌سازی تولیدات پراکنده، منابع ذخیره‌سازی انرژی، ریز شبکه‌ها و خودروهای هایبرید را در یک محیط علمی و مطمئن گرد هم می‌آورد.

 دکتر گلابی، اجرای طرح پایلوت توسعه ریز شبکه هوشمند در دانشگاه و صنایع کاشان، توسعه تحقیقات در حوزه‌ های شبکه های هوشمند انرژی در سطح منطقه، توسعه تحقیقات در حوزه بهره برداری از تولیدات پراکنده و ذخیره‌سازی انرژی در شبکه هوشمند، حمایت از پژوهشگران پسا دکتری در زمینه فعالیت مرکز، اعطای فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری در حوزه‌های مورد نیاز و ارتباط با مجامع علمی داخل و خارج از کشور و برگزاری سمینار و کنفرانس از اهم فعالیت های این مرکز ذکر کرد.

 رئیس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه ریاست افتخاری این مرکز را پروفسور محمد شاهیده پور عضو هیات علمی دانشگاه ایلینویز آمریکا و موسس مرکز تحقیقات و تکنولوژی شبکه هوشمند برعهده خواهند داشت افزود: این مرکز زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه فعالیت خواهد نمود.

این تفاهم نامه در 7 ماده تنظیم شده و به مدت پنج سال اعتبار دارد.

 

نظر شما :