راه اندازی اندیشگاه دانشگاه کاشان

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۴ کد : ۳۷۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۲
با حضور دکتر محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و پروفسور منصوری مدیر پروژه رصدخانه ملی، اندیشگاه دانشگاه کاشان در پژوهشکده اسانس های طبیعی این دانشگاه در قمصر افتتاح شد.
 

با حضور دکتر محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و پروفسور منصوری مدیر پروژه رصدخانه ملی، اندیشگاه دانشگاه کاشان در پژوهشکده اسانس های طبیعی این دانشگاه در قمصر افتتاح شد.

 دکتر رضا منصوری رسالت اصلی دانشگاه‌ها را اندیشگان بودن ذکر کرد و گفت: دانشگاه‌های ما به معنای واقعی همچون یک آموزشگاه است.

 وی محور اصلی اندیشگان دانشگاه کاشان را حیات و زمین عنوان کرد و اظهار داشت: با ایجاد این مرکز در دانشگاه کاشان زمینه تبادلات علمی پژوهشگران در این دانشگاه فراهم می‌شود.

 مدیر پروژه رصدخانه ملی، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: اندیشگاه دانشگاه کاشان به الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها تبدیل شود.

 دکتر منصوری بین‌المللی‌کردن دانشگاه‌ها را لازم دانست و افزود: در سند چشم‌انداز سال 1404 باید دانشگاه کاشان با ایجاد رشته‌های کاربردی و ارتباطات علمی با دیگر کشورها و با برنامه‌ریزی اجرایی به سمت بین‌المللی شدن گام بردارد.

 وی به شروع عملیات اجرایی مرکز فناوری و مدیریت رصد پژوهشکده رصدخانه ملی اشاره کرد و افزود: این مرکز نیز که در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان ایجاد خواهد شد فرصت بسیار مناسبی برای ارائه کارهای تحقیقاتی و ارتباطات علمی با محققان و منجمان و اندیشمندان سراسر دنیاست.

 در این مراسم از سنگ نوشته اندیشگاه دانشگاه کاشان رونمایی شد.

 

نظر شما :