دکتر لاریجانی: عوام فریبی از آفت‌های دانش است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰ کد : ۳۷۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۸
مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی گفت: باید از عوامل مختلف عوام فریبی که از عوامل و آفت‌های دانش است خودمان را مصون کنیم.
 

مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی گفت: باید از عوامل مختلف عوام فریبی که از عوامل و آفت‌های دانش است خودمان را مصون کنیم.

دکتر محمد جواد لاریجانی در جمع استادان دانشگاه کاشان، توان و بنیه علمی این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: توجه به سرمایه گذاری در علوم پایه ، بین‌المللی شدن،توجه ویژه به جوانان، نوآوری و گردآوری چرخه دانش، تکنولوژی، صنعت و سرمایه گذاری پنج راهکار مهم در توفیقات علمی است.

وی سرمایه گذاری در علوم پایه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در علوم پایه باید با سخاوت سرمایه گذاری کرد و کارها و تحقیقات علمی باید در سطح بین‌المللی قابل عرضه باشد و به طور مداوم ارتباطات علمی با دیگر کشورها برقرار گردد.

مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی ،علم بدون مرز را به استادان دانشگاه توصیه کرد و گفت: بایستی تولیدات خوب و متناسب با شاخص های بین‌المللی ارائه نمود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه جوانان بهترین قسمت سرمایه‌گذاری هستند خاطر نشان کرد: بایستی سعی شود تا چرخه دانش، تکنولوژی، صنعت و سرمایه‌گذاری در ردیف یکدیگر قرار گیرد.

وی آقایی عالم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در دانشگاه باید اهل علم، آقا باشند که این امر موجب برکت و پیشرفت های علمی می شود.


مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی کمک به مراکز علمی پژوهشی را یکی از اهداف این پژوهشگاه دانست و افزود: رصدخانه دانشگاه کاشان یکی از طرح های بسیار بزرگ و سفره با برکت علمی است.

دکتر لاریجانی شروع عملیات اجرایی مرکز فناوری و مدیریت رصد پژوهشکده رصدخانه ملی در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان را گامی مثبت در راستای ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی محققان دانست و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کاشان با توجه به پتانسیل های مثبت به عنوان یکی از مراکز توسعه علمی در کشور مطرح شود.

 

نظر شما :