تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت بین المللی و حقوق بشر قوه قضاییه و دانشگاه کاشان

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۲ کد : ۳۷۵۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۳
تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی میان معاونت بین‌المللی و حقوق بشر قوه قضاییه به نمایندگی آقای دکتر محمد‌جواد لاریجانی و دانشگاه کاشان به نمایندگی دکتر عباس زراعت منعقد شد.
 

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی میان معاونت بین‌المللی و حقوق بشر قوه قضاییه به نمایندگی آقای دکتر محمد‌جواد لاریجانی و دانشگاه کاشان به نمایندگی دکتر عباس زراعت منعقد شد.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: با عنایت به ضرورت تعامل پژوهشی، آموزشی و اجرایی در حوزه‌های بین المللی، منطقه‌ای و داخلی فی مابین قوه قضائیه و دانشگاه‌های کشور این تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

دکتر عباس زراعت همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، اجرایی، بین المللی و منطقه ای را از موارد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی حقوق بشر، تاسیس رشته حقوق بشر ، برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های سالیانه با محوریت حقوق بشر، تاسیس کتابخانه تخصصی حقوق بشر در دانشگاه کاشان، تهیه و تدوین دایره المعارف حقوق بشر و اجرای کرسی‌های نظریه پردازی حقوق بشر اسلامی از جمله موارد این تفاهم‌نامه است.

وی برگزاری همایش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در خصوص موضوعات حقوق بشر، مشارکت در تهیه گزارش‌های اداواری به نهادهای ناظر، حضور در مجامع علمی و آکادمیک بین‌المللی و ارائه رویکرد اسلام در حوزه‌های حقوق بشر، همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حقوق بشری و بررسی وضعیت حقوق بشر به ویژه در کشور‌های اسلامی از موارد همکاری بین‌المللی و منطقه ای این تفاهم است.

وی خاطر نشان کرد: با امضاء این تفاهم‌نامه ،هزینه‌های تحقیقات، پژوهش‌ها و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی به صورت جداگانه طی قراردادهایی مشخص و با موضوعات معین در چارچوب تعهدات مندرج، توسط معاونت بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه به دانشگاه کاشان پرداخت خواهد گردید.
 

این تفاهم نامه که در 5 ماده و 18 بند و یک تبصره تنظیم گردیده به مدت پنج سال اعتبار دارد.

 

نظر شما :