مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی: علم سلاح و رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۴ کد : ۳۷۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۸
مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: توسعه علمی رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و علم سلاح نظام جمهوری است.
 

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: توسعه علمی رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و علم سلاح نظام جمهوری است.

 دکتر محمد جوادلاریجانی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز فناوری و مدیریت رصد پژوهشکده رصدخانه ملی دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های پیشرفت در ایران، علم است اظهار داشت: از آنجا که کشور ایران در علم و دانش سرآمد منطقه است غربی‌ها از پیشرفت علمی ایران نگران هستند و با ترفند‌های مختلف می‌خواهند مانع رشد علمی ایران شوند.

وی پیشرفت علمی ایران را مرهون تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: علوم ما باید بر اساس علوم پایه باشد.

وی بین‌المللی شدن علم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید کارها و تحقیقات علمی و پژوهشی را به دنیا عرضه نماییم و میدان تعامل ما جهانی باشد.

دکتر لاریجانی توجه به جوانان را از دیگر موارد توسعه علمی ذکر کرد و افزود: نیروی انسانی جوان موتورهای قوی توسعه کشور هستند.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، نوآوری در آموزش را حایز اهمیت دانست و گفت: چرخش دانش، تکنولوژی، صنعت و سرمایه باید همراه یکدیگر باشد.

لاریجانی به توجه دولت های مختلف نظام جمهوری اسلامی به علم اشاره کرد و افزود: رشد کمی دانشجویان و توسعه کلاس‌های درسی و فضاهای آموزشی، ایجاد مراکز تحقیقاتی دانشگاهی، پژوهشگاه بنیادی، پژوهشکده های ژنتیک و پلیمر از جمله نمونه های توجه دولت ها به علم است.

لاریجانی تاسیس رصدخانه ملی و مرکز شتابگر ملی را از جمله کارهای مهم علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی نام برد و اظهار امیدواری کرد: تا با راه اندازی این دو پروژه عظیم ملی شاهد توسعه علمی ایران در عرصه بین المللی باشیم.

وی ایجاد مرکز فناوری و مدیریت رصد پژوهشکده رصدخانه ملی در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان را اقدامی بسیار مؤثر برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و ارتباطات علمی بین المللی بیان کرد و گفت: امید است این مرکز به قطب علمی کشور تبدیل شود.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: پژوهشکده رصدخانه ملی در رصدخانه ملی یک سازمان وسیع می باشد و صدها دانشمند از سراسر دنیا برای مسائل رصدی به ایران و این منطقه خواهند امد.

دکتر لاریجانی اظهار داشت: با توجه به اینکه تحت فشارهای ارزی بودیم ولی برای این پروژه ملی تاکنون چهار و نیم میلیون یورو هزینه شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ساخت رصدخانه ملی مهمترین رخداد کشور است و بالاترین دستاوردها را خواهد داشت گفت: رصد خانه ملی کامو یک بنیه علمی بزرک کشور است.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی همچنین از ساخت بزرکترین شتابکر دنیا در کنار دانشگاه امام خمینی قزوین خبر داد و گفت: با ساخت این شتابکر در زمینی با مساحت یکصد هکتار بیش از 5000 هزار کارشناس در انجا مشغول بکار خواهند شد.
 

 

نظر شما :