بزرگداشت روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه کاشان

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۸ کد : ۳۷۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۶۶
مراسم بزرگداشت روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه کاشان با حضور آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
  

مراسم بزرگداشت روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه کاشان با حضور آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

 رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز استاد با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) افزود: کار معلم و دانشمند از هفتاد هزار عابد با ارزش‌تر است.

 دکتر عباس زراعت خاطر‌نشان کرد: معلمی بر اساس فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، شغل انبیاء و انسان‌سازی است و بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری معلمی شغلی است که نسل آینده ما را می سازد.

  وی به بیان ویژگی‌ها و نقش تربیتی معلم از دیدگاه فلاسفه و بزرگان اشاره کرد و افزود: به عقیده ابن‌سینا، معلم باید خردمند، دیندار، آشنا به اصول تربیتی، باوقار و تمیز، با‌مروت، پاکدامن بوده ،راه معاشرت را بداند.

 رئیس دانشگاه کاشان در ادامه با تجلیل از خدمات ارزشمند حضرت آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: ایشان در امر ساخت و توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه نیز سهم به سزائی داشته اند که شایسته تقدیر و سپاس گزاریند.

 وی همچنین با تجلیل از دکتر منوچهر آریان‌پور عالم و دانشمند جلیل‌القدرکاشانی افزود: دکتر آریان‌پور استاد و عالم نمونه‌ای است که علاوه بر خدمات علمی فراوان به جامعه علمی و آموزشی کشور و جهان ،تمام اموال و حق تالیف کتب خود را نیز به این دانشگاه اهدا نموده اند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز با تبریک سالروز میلاد حضرت علی(ع) و تقارن این روز با روز معلم گفت: حضرت علی (ع) بزرگترین معلم بشریت و آموزگار دلسوز برای هدایت بشریت در تمامی دوران هاست.

 دکتر محمد الماسی گزارشی از نحوه انتخاب استاد نمونه این دانشگاه ارائه نمود و افزود: در این مراسم از 46 نفر از استادان نمونه آموزشی سال 93 و 9 نفر از استادان ارتقاء یافته و یک استاد بازنشسته تجلیل می شود.

 در پایان مراسم از آیت الله امامی کاشانیء"حجت الاسلام شیخ علی روحانی"، و دکتر منوچهر آریان پور تجلیل شد.

 

 

نظر شما :