آیت‌الله امامی کاشانی: علم همراه با اخلاق ارزش دارد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۷ کد : ۳۷۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۱
امام جمعه موقت تهران گفت: علم همراه با اخلاق دارای ارزش و معناست.
 

امام جمعه موقت تهران گفت: علم همراه با اخلاق دارای ارزش و معناست.

آیت‌الله امامی کاشانی در مراسم بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه کاشان با تبریک روز استاد اظهار داشت: ویژگی استاد نمونه این است که تدریس، تدرس، تعلیم و تعلم را برای منفعت جامعه بکار گیرد نه برای نفع خود.

وی مقام استاد و معلمی را در اسلام بسیار با ارزش دانست و افزود: استادی که علم را در مسیر مناسب و شاگردان را در مسیر درست تربیت کند ،آن جامعه رو به سعادت پیش می رود.

آیت‌الله امامی کاشانی، جهت دادن به علم را لازم دانست و خاطر نشان کرد: استاد باید اثرگذار باشد و شاگردانش از او الگو بگیرند.

وی تکنولوژی و فناوری را موجب اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: علمی که برای استعمار، استکبار و استثمار دیگران بکار رود هیچ ارزشی ندارد.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: استادانی که در جهان اسلام و در حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها تربیت می شوند، مسایل اخلاقی در وجودشان متجلی است.

آیت‌الله امامی کاشانی، حضرت علی (ع) را نمونه بارز معلم و استاد اخلاق و علم و دانش و فقه دانست و افزود: حضرت علی (ع) جدای از دیگران که علم را بر اساس عبادت و اجرای احکام استوار کرده بودند،دین را بر اساس تفکر و تامل بر علم استوار کرد.

وی اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) علم را بر اساس علم و حقیقت استوار نمود که جامعه درک کند نماز و امر خدا برای چیست و نهی خدا چه هدفی دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی خاطر نشان کرد: اگر کسی از علمش بهره نبرد و جهت علم را به درستی ترسیم نکند و در جهت یابی خطا کند  این شخص عالم نیست.

نظر شما :