معاون اداری مالی وزارت علوم: دانشگاه ها از جذب و به کارگیری نیروی انسانی جدید بدون اخذ مجوز های لازم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خودداری کنند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۶ کد : ۳۷۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۰
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از عدم جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید بدون اخذ مجوز های لازم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

 

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جذب و به کارگیری  نیروی انسانی جدید بدون اخذ مجوزهای لازم خودداری کنند.

 دکتر محمد‌حسین امید، طی نامه‌ای که به رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال نموده، افزوده است: همانگونه که در جلسات نشست رؤسا و معاونین محترم اداری و مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی به استحضار رسیده است، وجود هزینه های نیروی انسانی مازاد بر نیاز در مجموعه آموزش عالی، بار سنگینی را بر هزینه‌های جاری این مجموعه تحمیل نموده است. به گونه‌ای که اغلب دانشگاه‌ها و موسسات برای جبران هزینه های نیروی انسانی خود با مشکل جدی روبرو می باشند.

 معاون اداری مالی تصریح کرده است: از آنجایی که بر اساس سیاست‌ها و تصمیمات ابلاغی دولت، تامین اعتبار بار مالی مازاد بر بودجه مصوب دستگاه‌ها به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نمی‌باشد و اعتبار متمرکزی نیز برای جذب اعضاء هیات علمی و کارکنان وجود ندارد، لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا ضمن اجتناب از افزایش هرگونه بار مالی در این خصوص، از جذب و به کارگیری نیروی انسانی جدید، بدون اخذ مجوزهای لازم جدا خود‌داری بعمل‌آمده و برنامه ریزی لازم برای دست‌یابی به نسبت یک برای کارکنان غیر هیات علمی به اعضاء هیات علمی، که بر اساس نتایج مطالعات انجام شده بدست آمده است اقدام لازم بعمل‌آید.

 در پایان معاون اداری مالی وزارت علوم یادآوری نموده است: برونسپاری فعالیت‌های خدماتی، رفاهی‌، پشتیبانی و غیره همچنان از اولویت‌های دولت می‌باشد.  

 

نظر شما :