طرح ضیافت اندیشه سال 94 اساتید دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۸ کد : ۳۷۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۵۳
طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان ظهرروز جمعه 13 شهریورماه در پژوهشکده اسانس دانشگاه در قمصر خاتمه یافت.
 

 طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان ظهرروز جمعه 13 شهریورماه در پژوهشکده اسانس دانشگاه در قمصر خاتمه یافت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با ابراز تشکروقدردانی ازحضور پرشور اساتید و همکاری های مسئولین دانشگاه در برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: استادان دانشگاه جایگاه رفیع و نقش محوری در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی  جایگاه علم در قرآن را بسیار با اهمیت دانست و افزود: آیات بسیاری در این زمینه وجود دارد که بخشی از آن عبارتند از: 1.علم معیار ارزش و برتری است (15 نمل) 2. درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است (11 مجادله) 3. شغل استاد، شغل خداوند ونخستین معلم خداوند است (5علق) 4. درک اسرار نظام هستی مخصوص اهل علم است (22 روم)

وی  نحوه  بیان و شیوه‌ی سخن اساتید را در الگوپذیری  مورد تاکید قرار داد و  یادآورشد: درقرآن در رابطه با نوع سخن آیاتی وجوددارد که شامل: 1.آگاهانه سخن بگویید (اسرا36) 2. ملایم سخن بگویید (طاها 44) 3. منصفانه سخن بگویید (انعام 152) 4.مستدل ومحکم سخن بگویید (احزاب 70) 5. درسخنان خود مردم را دعوت به خداوند کنید (سجده)

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گفت: برگزاری این جلسات فرصت بسیار خوبی برای کسب معارف اسلامی و اخلاقی وآمادگی جهت حضور در سال تحصیلی جدید است.

دکتر عباس زراعت رمز موفقیت اساتید را بعد از توکل به خدا، پشتکار دانست و افزود: اساتید سعی کنند ازآغاز کار در دانشگاه یک برنامه 5 ساله برای خود تدوین کنند و در تبدیل وضعیت خود جدیت داشته باشند ودر کنار کمیت‌گرایی، به کیفیت هم بپردازند.

 

در آیین اختتامیه این طرح، همچنین به برگزیدگان مسابقات ورزشی و کتابخوانی، اساتید شرکت کننده در نمایشگاه آثار و دستاوردهای علمی و هنری که در طول طرح ضیافت برگزارشد، جوایزی از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اهدا شد.

گفتنی است همزمان با جلسه اختتامیه، جلسه ای ویژه خانواده‌های اساتید با حضور خانم دکتر خدایی، کارشناس و مشاور تغذیه و نویسنده کتاب "خدایا با دردهایم چه کنم ؟" درسالن همایش‌های باغ پرندگان قمصر برگزار شد.

 این طرح که به مدت یک هفته و در دو بخش آموزشی شامل معرفت شناسی و اخلاق‌حرفه‌ای و فوق برنامه‌های فرهنگی برگزار شد، با اردوی تفریحی باغ پرندگان و پذیرایی ناهار ویژه اساتید وخانواده‌های ایشان به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان وباحضور بیش از 100نفر از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از 7 تا 13شهریور ماه برگزارشد.

 

نظر شما :