معاون وزیر راه و شهرسازی: نوسازی در بافت فرسوده نیازمند الگو و تناسب نوع مصالح ساخت با بافت تاریخی است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۲ کد : ۳۷۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۲
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی در بافت فرسوده نیازمند الگو و تناسب نوع مصالح ساخت با بافت تاریخی است تا شاهد مخدوش شدن میراث گرانبهای گذشتگان نشویم.
 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی در بافت فرسوده نیازمند الگو و تناسب نوع مصالح ساخت با بافت تاریخی است تا شاهد مخدوش شدن میراث گرانبهای گذشتگان نشویم.

 محمدسعید ایزدی در همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان وضعیت بافت های قدیمی مطلوب نیست و طرح های تفصیلی نیز ناکارآمد دانست و اظهار داشت: باید با همفکری و همکاری بیشتر و استفاده از تجربیات سایر کشورها به بهترین نحو از ظرفیت بالای بافت های سنتی و تاریخی خود بهره ببریم.

وی افزود: باید برای احیای بافت تاریخی از جزیره ای عمل کردن و انجام کارهای کوچک دست برداریم و تمرکز خود را برای بهسازی بر روی معابرعمومی با اصول و مقررات بگذاریم.

وی افزود: در سال های گذشته بدلیل تفاوت نگاه ها در نظام مدیریتی و گسترش شهرسازی، اصالت خود را در هنگام برنامه ریزی احیای بافت های تاریخی از دست داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تغییر نگرش و بیان در مورد بافت فرسوده مهمترین سوغات من از این همایش در کاشان بود، گفت: جایگزین نمودن کلمه بافت تاریخی بجای فرسوده بیانگر هویت و تمدن و توجه به میراث های گرانبهای کشور است.

ایزدی با بیان اینکه باید از دستاوردهای علمی این همایش در بهسازی بافت های تاریخی کشور استفاده شود، افزود: باید در چنین همایش هایی به جای کلی گویی و بررسی گسترده در مورد بافت تاریخی بر روی چند محور گفت و گو شود تا خروجی مطلوبی داشته باشد

ایزدی کاشان و یزد را پیشگام در اعطای مجوزهای کاربری از بناهای تاریخی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این شهرها بخوبی توانسته اند با تبدیل خانه های قدیمی آنها را به اقامتگاه های سنتی و هتل تبدیل کنند.

همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری، چالش ها و راهکارها به مدت دو روز با همکاری دانشگاه کاشان و شهرداری کاشان برگزار شد
 
 
 
 

نظر شما :