حجت الاسلام قرائتی: مدیریت زمان ضامن موفقیت دانشجویان است

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۱ کد : ۳۷۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۱
رئیس ستاد اقامه نماز کشور مدیریت زمان برای دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و گفت: جوانان دانشجو باید قدر فرصت های خود را بدانند و از وقت خود به درستی استفاده کنند.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور مدیریت زمان برای  دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و گفت: جوانان دانشجو باید قدر فرصت های خود را بدانند و از وقت خود به درستی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه گفتمان قرآنی در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان اظهار داشت: داشتن لیسانس و مدرک بدون داشتن مهارت و هنر برای مدیریت کافی نیست و برخی از افراد تحصیل نکرده از افراد تحصیلکرده موفق تر هستند و در رتبه های بالاتری نسبت به افراد تحصیلکرده قراردارند.

وی جدیت و داشتن جسارت را به دانشجویان تاکید کرد و افزود: جوانان نباید به دنبال کارهایی که در عقل و در قرآن وجود ندارد بروند.

رییس ستاد اقامه نماز خاطر نشان کرد: دانشجویان در طول چهار سال تحصیلی لیسانس با در نظر گرفتن تعطیلات فقط یکسال، تحصیل می کنند و بقیه اوقات تعطیل می باشند که باید روی این ایام مدیریت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  مطالبی که  دارای چهار شرط واجب، مستحب و حل مشکل جامعه و خود را در پی داشته باشد افزود: باید توجه داشته باشیم که عمرمان را در چه مواردی صرف می‌کنیم؛ به عنوان مثال امروزه تماشای برنامه‌های ورزشی و دیدن فیلم وقت زیادی از جوانان را می‌گیرد در حالی که استفاده بهینه آن است که خود به انجام ورزش بپردازیم.

رییس ستاد اقامه نماز علم مفید را به دانشجویان تاکید کرد و اظهار داشت: علمی که برای پول و نمره باشد هیچ ارزشی ندارد و سعی کنید پول حلال بدست آورید.

حجت الاسلام قرائتی از دانشجویان خواست در کنار تحصیل هنر را فرا گرفته و منتظر استخدام در کارهای دولتی نباشند.

وی عجله در ازدواج را تاکید کرد و گفت: جوانان به خصوص بانوان برای امر ازدواج سنگ‌اندازی نکنند و بهانه علم و دانش و طی مدارج لیسانس و فوق‌لیسانس را عنوان نکنند، زیرا در آیات قرآن کریم بر ازدواج به عنوان گزینه‌ای برای آرامش توصیه شده است.

حجت الاسلام قرائتی برگزاری جلساتی مستمر با حضور یک فرد اسلام شناس را لازم دانست و افزود:  باید جوانان در بازویشان هنر و در مغزشان اطلاعات مفید باشد.


نظر شما :