عضو هیات علمی دانشگاه کاشان: پژوهش‌های استدلالی برای حجاب لازم است

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۷ کد : ۳۷۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۸
عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه کاشان گفت: پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و استدلالی برای حجاب لازم است.

عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه کاشان گفت: پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و استدلالی برای حجاب لازم است.

دکتر فریبرز صدیق ارفعی در نشست هم اندیشی نمایندگان خانم دستگاههای اداری شهرستان کاشان با معاونت فرهنگی و فعالین این عرصه در دانشگاه با موضوع بررسی ابعاد روانشناختی پوشش اظهار داشت: علت ناکامی‌ها برای این است که به ابعاد روانشناختی کمتر توجه شده است.

وی علت‌یابی و مساله‌یابی در مبحث حجاب را لازم دانست و افزود: پژوهش ها بیشتر مرد‌محور و شتاب محور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پاسخ‌هایی در خصوص اینکه حجاب مصونیت است یا محدویت فاقد استدلال است و هیچکدام بر اساس موازین اخلاقی نیست.

دکتر ارفعی اظهار داشت: اگر حجاب سیاسی شود خطرناک واثر مثبتی بر جای نمی گذارد.

وی با بیان اینکه حجاب تنها چادر و جنبه ظاهری نیست افزود: باید به رفتار و کردار حجاب نیز توجه شود و اگر هر کدام در کنار هم باشد مثمر ثمر است و اگر نباشد تهدید است.

عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه کاشان نقش خانواده ها را در مورد حجاب حایز اهمیت دانست و گفت: نداشتن معرفت و شناخت لازم و نبود استدلال عقلی در خصوص حجاب مشکلاتی را موجب شده که دانشگاهها نقش مؤثری در ترویج حجاب دارند.

در این نشست دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را در خصوص حجاب ارائه نمودند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان هدف از برگزار ی این نشست را ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانشجویان ذکر کرد و گفت: سعی بر این است تا با استفاده از نظر کارشناسان ابعاد مختلف ناکامی و مشکلات حجاب در جامعه واکاوی و بررسی شود.

دکتر حسین ستار با اشاره به اینکه در جلسه نخست، حجاب از دیدگاه رسانه مورد بررسی قرار گرفت اظهار داشت: در این نشست نیز ابعاد روانشناختی حجاب توسط کارشناسان مربوطه تحلیل و ارزیابی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جلسات گام مؤثری در ترویج حجاب و پیشبرد اهداف معاونت فرهنگی و ارائه راهکارهایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی باشد.

در این نشست کارشناسان و نمایندگان تشکل های اساتید، کارمندان و دانشجویان نیز نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.


( ۱ )

نظر شما :