فعالیت واحد اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه کاشان

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۸ کد : ۳۷۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۶
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان از فعال شدن واحد اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این دانشگاه خبر داد.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان از فعال شدن واحد اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین ستار در جمع خبرنگاران افزود: این واحد به منظور کاهش مشکلات دانشجویان استفاده مناسب از تمامی امکانات و فرصت ها برای اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد علمی تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح ارزیابی سلامت دانشجویان نیز در هفته جاری تشکیل می شود.

وی کسب شش عنوان برتر منطقه‌ای و سه عنوان برتر ملی در رشته‌های مختلف مسابقات سراسری قران دانشجویان کشور،  اعزام 300 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب، برگزاری بیش از 40اردوی علمی، زیارتی، تفریحی و سیاحتی به اقصی نقاط کشور با شرکت حدود دو هزار دانشجو را از جمله فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته ذکر کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان همچنین به کسب رتبه دوم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در بین دانشگاههای سطح 2 در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ارتقاء انجمن‌های علمی نشریات دانشجویی و برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی از دیگر اقدامات فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته است.

وی راه اندازی خانه فرهنگ دانشگاه در شهر، تشکیل کارگروه تدوین مؤلفه های همدلی و همراهی دولت و ملت از نگاه مقام معظم رهبری، انجام پروژه های تحقیقاتی با موضوع حجاب و شبکه‌های اجتماعی، برگزاری کارگاههای آموزشی فرهنگی به صورت رایگان برای ادارات و ارگانها را از دیگر اقدامات فرهنگی این دانشگاه بیان کرد.

دکتر ستار خاطر نشان کرد: نشست عفاف و حجاب به صورت تخصصی و دو مورد با موضوع نقش رسانه‌ها در پوشش و روانشناسی عفاف و حجاب نیز برگزار شده است.

دکتر ستار تعامل با رسانه‌ها را به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در جامعه به خصوص دانشگاه مؤثر دانست و افزود: رسانه‌ها با انعکاس اخبار و اطلاعات نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و تعامل هر چه بیشتر دانشگاه با شهر دارند و به ایجاد ذهنیت و تجربیات مشترک در جامعه کمک می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به روحیه تعهد و تدین دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه برخی تلاش دارند با اخبار کذب و جهت دار ذهن مسئولان و متدینان را به دانشگاه بدبین و دانشگاه را از ارتقای فرهنگی بازدارند و درگیر مسائل حاشیه‌ای نمایند که این رفتار مخالف با اندیشه و مرام رهبری در همدلی و همزبانی با دولت است.

 مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان نیز به اعزام حدود بیش از 200 دانشجوی این دانشگاه در اردوی کاروان راهیان نور اشاره کرد و افزود: این تعداد دانشجو به وسیله 5 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

دکتر محمدرضا ذوقی اظهار داشت: بیش از 70 درصد از هزینه اعزام به مناطق عملیاتی جنوب توسط دانشگاه و مابقی با مشارکت دانشجو تامین شده است.

وی سطح برگزاری این مراسم  را در سطح ممتاز و وسیع ذکر کرد و  افزود: در این اردوی پنج روزه دانشجویان از مناطق مختلف جنگی بازید نمودند.

 


نظر شما :