رئیس دانشگاه کاشان: پژوهشکده رصدخانه ملی در دانشگاه کاشان راه اندازی می شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۳ کد : ۳۷۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۴۸
رئیس دانشگاه کاشان از راه اندازی پژوهشکده نجوم در این دانشگاه خبر داد و گفت: کلنگ احداث این پژوهشکده به زودی در این دانشگاه به زمین زده می شود.
 

رئیس دانشگاه کاشان از راه اندازی پژوهشکده رصدخانه ملی در این دانشگاه خبر داد و گفت: کلنگ احداث این پژوهشکده به زودی در این دانشگاه به زمین زده می شود.

دکتر عباس زراعت در جمع اصحاب رسانه کاشان با اشاره به تاسیس بزرگترین رصدخانه خاورمیانه در منطقه کامو کاشان اظهار داشت: ایجاد این پژوهشکده گام مؤثری برای برقراری ارتباطات علمی و بین‌المللی محققان، پژوهشگران و منجمان است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به سال همدلی و همزبانی اظهار داشت: ارتباط با جامعه، علما، مدیریت شهری و دانشگاه‌های منطقه از جمله برنامه های این دانشگاه برای تحقق شعار امسال است.

دکتر زراعت به 250 برنامه و سیاست اجرایی پیش بینی شده در سال 94 این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تشکیل چندین قطب علمی، شعبه آی سی تی پی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری و ارتباط با صنعت از جمله رویکردها و اهداف این دانشگاه در سال جاری است.

وی بین المللی کردن دانشگاه را از اولویت های این دانشگاه دانست و افزود: تاکنون با10 دانشگاه معتبر خارجی تفاهم نامه تنظیم شده که امسال قرار است این تفاهم نامه‌ها در تبادل استاد و دانشجو و جذب دانشجویان خارجی عملیاتی شود.

وی تجاری‌سازی علم را از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه‌‌ها حالت آموزشی دارند و به تجاری‌سازی علمی توجه ندارند که با توجه به تشکیل شورای اقتصادی در این دانشگاه، سعی داریم علم تبدیل به ثروت شود.  

رئیس دانشگاه کاشان افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی را از دیگر برنامه‌‌های این دانشگاه در سال جاری بیان‌کرد و افزود: دانشکده مهندسی، مرکز درمانی و مشاوره، کتابخانه مرکزی و آمفی‌تئاتر، خوابگاه متاهلین و یادمان شهدا تا پایان سال جاری در این دانشگاه به بهره برداری می‌رسد.

دکتر زراعت کیفی‌سازی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی را از دیگر سیاست های اجرایی این دانشگاه در سال جاری ذکر کرد و اظهار داشت: بر این اساس در جذب دانشجو، اساتید و نیروی انسانی و بازنگری رشته‌ها بناست برنامه‌هایی تدوین شود.

رئیس دانشگاه کاشان از برگزاری دو سمینار ملی بافت های فرسوده و فضای سبز در این دانشگاه خبر داد و افزود: این دو سمینار علمی و ملی در اردیبهشت ماه امسال با همکاری شهرداری کاشان در این دانشگاه برگزار می شود.

 

نظر شما :