امام جمعه کاشان: دانشگاه ها نباید به مناقشات سیاسی آلوده شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۶ کد : ۳۷۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۶
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: فضای دانشگاه‌ها نباید آلوده به مناقشات سیاسی شود که این برای کشور خطرناک است.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: فضای دانشگاه‌ها نباید به مناقشات سیاسی آلوده شود که این موضوع برای کشور خطرناک است.

 آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع رؤسا و دبیران شورای فرهنگی و  مشاورین فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه احزاب سیاسی یکی از مکان‌هایی که طمع نفوذ به آن را دارند دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه است اظهار داشت: مسئولان دانشگاه‌ها باید توجه داشته باشند که دانشگاه مورد تاخت و تاز سیاسی قرار نگیرد.

 وی برقراری فضای صمیمیت، برادری و امنیت علمی را در دانشگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و افزود: حوزه‌‌های علمیه و دانشگاه‌‌ها باید مراقب باشند و خودشان را آماده کنند تا در درون کشور انسجام و وحدت ملی حکمفرما باشد.

 آیت‌الله نمازی در باره تشکل‌های سیاسی پراکنده با عنوان جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی افزود: همه تشکل‌ها و انجمن‌ها باید حول یک محور با عنوان تشکل دانشجویی فعالیت های خود را ادامه دهند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی افراد در برخی از مکان‌‌ها تلاش دارند که اختلافات سیاسی را در داخل دانشگاه‌ها و حوزه‌‌های علمیه دامن بزنند اظهار داشت: در نظام توحیدی دو رکن امامت و ملت بیشتر وجود ندارد و ملت باید خط خود را از ولایت بگیرد.

 امام جمعه کاشان به دو انتخابات مهم پیش روی دراسفند ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: برای هر کدام از این دو انتخابات عده ای برنامه ریزی کرده اند و به دنبال منافع شخصی خود می باشند.

 آیت الله نمازی با اشاره به توطئه کشور عربستان بر علیه کشور یمن و اتفاقات اخیر کشور ایران اظهار داشت: امروز شرایط اسلام و انقلاب اسلامی و کشورمان بسیار استثنایی است و دشمنان اسلام کمر همت بسته‌اند و با همدیگر هماهنگ شده‌اند برای برخورد با اسلام و مسلمانان.

 

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان نباید در برابر سیاست‌های جاه‌طلبانه تسلیم شوند و اگر مسلمانان بخواهند زیر بار ظلم نروند یک راه بیشتر ندارند و آن وحدت است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری استکبار‌شناسی به دانشجویان را به مسئولان و معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکیدکرد و افزود: مسئولیت حوزه‌های علمیه، نخبگان جامعه، مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها این است که فضای ایجاد شده توسط دشمنان در جهان را تعریف کنند.

 آیت‌الله نمازی خاطر نشان کرد: جوانان دانشجو باید فضا‌‌شناس، زبان‌شناس، موقعیت‌شناس و تاریخ‌شناس باشند و بدانند که در کجا قرار گرفته‌اند و به کجا می‌خواهند بروند.

در این نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی و مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه کاشان حضور داشتند.

 

نظر شما :