الگوپذیری از فاطمه زهرا (س) رمز ترقی و پیشرفت جامعه است

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۹ کد : ۳۶۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۴
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) رمز ترقی و پیشرفت جامعه است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) رمز ترقی و پیشرفت جامعه است.

 حجت الاسلام علی روحانی در مراسم بزرگداشت روز زن در مجتمع خورشید اردهال، با تبریک این روز به بانوان اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) همچون کوثر بیکران الهی به عنوان اسوه و الگوی بی‌نظیر همیشه سرسبز و حیات بخش استمرار داشته و درس و عبرتی برای همه عصرها و نسل‌ها در طول تاریخ خواهد بود.

وی با اشاره به سوره کوثر افزود: این سوره اگر کوتاهترین سوره قرآن است ولی از نظر محتوا بسیار بزرگ و غنی است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه بارزترین مصداق «کوثر» وجود حضرت زهرا علیها السلام می‌باشد خاطرنشان کرد: جایگاه و مقام دختر مکرّم پیامبر اعظم(ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) همچنین در آیه‌ی مباهله نیز روشن است. شخصیتی که بر طبق داستان مباهله، حضور درکنار پدر بزرگوارش پیامبر مکرّم حضرت محّمد مصطفی(ص)، شوهرش حضرت علیّ (ع) فرزندان ارجمندش، حَسَنین(ع) اتمام حجت الهی به مخالفان شد.

وی به جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) همچنین در حدیث کساء اشاره کرد و افزود: یکی از رمزهای بزرگ حدیث کساء، معرفی جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) است. در بخشی از حـدیـث، زمـانی که جبرئیل امین از خداوند متعال می‌پرسد این پنج نفری که این همه فضائل دارند و آسمان‌ها و زمین و همه‌ی موجودات به برکت وجود آن بزرگواران خلق شده، چه کسانی هستند؟ خداوند پاسخ می‌دهد: آنان: فاطمه، پدر، شوهر و فرزندانش هستند. این عبارت نشان دهنده‌ جایگاه والا و شناخته شده‌ی حضرت زهرا (سلام الله علیها) در آسمان‌ها و در میان فرشتگان الهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان جایگاه زن در اسلام را بسیار رفیع دانست و خاطر نشان کرد: زنان ما الگویی مناسب همچون حضرت فاطمه (س) دارند و این غنیمتی بزرگ برای خانواده ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک روز زن ، حضور بانوان را در محیط دانشگاه لازم و ضروری دانست و گفت: بانوانی که در محیط اجتماعی فعالیت می‌کنند چون با شرایط، محدودیت ها، زمینه های ترقی و ... آشناترند می‌توانند فرزندان مسئولیت پذیرتری را تربیت و در فراهم نمودن فضایی با نشاط، همراه با صداقت و مهربانی نقش مهمی ایفا نمایند.

 دکتر حسین ستار با بیان اینکه اصلی ترین نقش زن تربیت نسل هاست اظهار داشت: بانوان کارمند علاوه بر مسئولیت خانه داری و تربیت فرزند، در محیط اجتماعی نیز فعالند و مدیریت بالایی می‌طلبد تا برنامه‌ای را تدوین کنند که بتوانند نقش هایشان را در این زمینه ها به خوبی ایفا نمایند.

 

این مراسم با برنامه های تفریحی مذهبی اردوی مشهد اردهال، ضیافت نهار و اهداء شاخه گل و هدایا همراه بود.



نظر شما :