رسانه ها با الگوسازی و آموزش نقش بسیار مؤثری در ترویج فرهنگ حجاب دارند

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۷ کد : ۳۶۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۰
کرسی آزاد‌‌‌‌‌‌‌اندیشی با حضور کارشناسان بسیج شهرستان کاشان، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیات علمی به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان با موضوع نقش رسانه در حوزه حجاب در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

کرسی آزاد‌‌‌‌‌‌‌اندیشی با حضور کارشناسان بسیج شهرستان کاشان، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیات علمی به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان با موضوع نقش  رسانه در حوزه حجاب در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کاشان در این نشست فر‌هنگ‌سازی در خصوص مساله حجاب را حایز اهمیت دانست و گفت: باید با برنامه‌های متنوع فرهنگی سعی‌کرد تا حجاب در جامعه انتقال یافته و نهادینه شود.

حجت الاسلام فرجی حفظ فرهنگ حجاب را تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد، حجاب را تنها در محیط علمی و ادارات به کار می برند ولی زمانی‌که از محیط علمی خارج شدند و یا به شهر دیگر سفر کردند حجاب خود را  نیز از دست می‌دهند.

وی نقش رسانه را در این زمینه حایز اهمیت دانست و افزود: رسانه‌ها با الگو‌سازی و آموزش نقش بسیار مؤثری در ترویج فرهنگ حجاب دارند و دانشگاه‌ها باید در پرکردن این خلأ نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان خاطر‌نشان‌کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب در بین دانشجویان باید دلیل بدحجابی و با‌حجابی را از خود دانشجویان جویا شوند.

وی بحث‌های مشاوره‌ای و چهره به چهره با موضوع حجاب را تاکید کرد و افزود: فرهنگ‌ها را از دست ندهید و سعی‌کنید که فرهنگ حجاب به یکی از سنت‌های خانگی تبدیل شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان نیز در این نشست هدف از این گردهمایی را ارائه نقطه‌نظرات و راهکارهای لازم برای ارتقاء فرهنگ حجاب در جامعه به خصوص در بین دانشجویان ذکر کرد و افزود: در جامعه با چالش‌هایی در خصوص حجاب روبرو هستیم که بخشی از آن به سیاستگزاری‌های فرهنگی، تهاجم فرهنگی و شرایط زمانی برمی‌گردد.

دکتر حسین ستار با اشاره به اینکه رسانه به عنوان قشر تاثیر‌گذار جامعه، نقش بسزایی در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب در خانواده‌‌‌‌‌‌ها دارند اظهار داشت: برخی الگوهای ارائه شده ضد‌ارزش و نامناسب است و قابلیت اجرایی ندارند که باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته‌اند افزود: مساله عفاف و حجاب زنان از معدود مسائلی است که رسانه‌های داخلی بدون هیچ‌گونه طرح مدوّنی به آن پرداخته‌اند که رسانه‌ها و همچنین دانشگاهها باید با راهکارهای علمی و تحقیقاتی در ارتقاء و حفظ فرهنگ حجاب تلاش کنند.

در این نشست کارشناسان بسیج شهرستان کاشان، تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان نیز نقطه نظرات خود را در خصوص حجاب و عفاف ارائه نمودند.

هدی قاسمیه عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان نیز به نقش هنر در انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی تاکید نموده و آن را مناسب‌ترین راه برای انتقال ارزشهای اخلاقی به جوانان دانست.

لینک انعکاس خبر:

www.knp.ir/


نظر شما :