دیدار رئیس مرکز بین‌المللی فیزیک نظری با رئیس دانشگاه کاشان

۰۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۸ کد : ۳۶۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۵
پروفسور فرناندو کووِدو، رئیس مرکز بین‌المللی فیزیک نظری (ICTP) و استاد دانشگاه کمبریج انگلستان در حاشیه اجلاس وزاری علوم، تحقیقات و فناوری کشورهای غیر‌متعهد در تهران (سه تا پنجم اسفند‌ماه) دیداری با دکتر زراعت رئیس دانشگاه کاشان، پروفسور رضا منصوری مدیر رصد خانه ملی و دکتر مزدیان‌فرد مسئول دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان داشتند.
 

پروفسور فرناندو کووِدو، رئیس مرکز بین‌المللی فیزیک نظری (ICTP) و استاد دانشگاه کمبریج انگلستان در حاشیه اجلاس وزاری علوم، تحقیقات و فناوری کشورهای غیر‌متعهد در تهران (سه تا پنجم اسفند‌ماه) دیداری با دکتر زراعت رئیس دانشگاه کاشان، پروفسور رضا منصوری مدیر رصدخانه ملی و دکتر مزدیان‌فرد مسئول دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان داشتند.

پیرو پیگیری‌های جدی پروفسور منصوری مدیر رصدخانه ملی، آقایان دکتر منعم زاده و دکتر الماسی معاونین پژوهشی و آموزشی این دانشگاه در حاشیه اجلاس وزاری علوم، تحقیقات و فناوری کشورهای غیر‌متعهد در تهران، جلسه ای بین جمعی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه کاشان و پروفسورکووِدو رئیس مرکز (International Center for Theoretical Physics (ICTP در مرکز سران برگزارشد. در این جلسه مباحث مختلفی در رابطه با مدیریت و نحوه تعامل اندیشگاه حیات و زمین، رصد‌خانه ملی و مرکز بین‌المللی فیزیک نظری برای همکاری‌های مشترک در آینده نزدیک به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
آقای پروفسور کوودو نسبت به ایجاد یک دفتر ICTP در کاشان، با همکاری رصدخانه ملی و دانشگاه کاشان را بسیار مفید ارزیابی نموده، ابراز علاقه نمودند و قول دادند طرح این موضوع را در آن مرکز بین المللی پیگیری نمایند.
 

 

نظر شما :