هفتمین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۶ کد : ۳۶۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۶
هفتمین یادواره شهدای دانشجو به همراه ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه کاشان با حضور سید ناصر حسینی پور (نویسنده کتاب پایی که جا مانده) و جمعی از خانواده شهدا در این دانشگاه برگزار شد.

هفتمین یادواره شهدای دانشجو به همراه ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه کاشان با حضور سید ناصر حسینی پور (نویسنده کتاب پایی که جا مانده) و جمعی از خانواده شهدا در این دانشگاه برگزار شد.

نویسنده کتاب پایی که جا مانده در این یادواره گفت: مردان شهادت منتظر مردن نماندند و همیشه مردان تصمیم بودند.

سید ناصر حسینی پور با بیان اینکه مردان شهادت سیاسی هستند ولی سیاسی کار نیستند اظهار داشت: این مردان بزرگ نه خرد فروشی کردند نه گران فروشی و میزانشان درستی است نه درشتی.

این جانباز سرفراز و آزاده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: مردان شهادت نه اهل کوتاهی هستند نه اهل کوتاه آمدن در برابر ظلم.

حسینی پور، زادگاه مردان شهادت را کربلا و زادروزشان را عاشورا دانست و افزود: شهیدان رفتند تا ما ماندن بیاموزیم.

نویسنده کتاب پایی که جا مانده است، برگزاری یادواره شهدا را در راستای تامین غذای روح و رسیدن به تکامل و بصیرت، لازم دانست و افزود: شهدا رفتند تا بصیرت را به جامعه ما تزریق کنند.

وی از جمله دلایل موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام را مکتب دفاعی فرزندان روح‌الله ذکر کرد و اظهار داشت: اینکه صدام در محاسبات خودش مکتب دفاعی فرزندان روح الله را ندیده بود شکست خورد.

حسینی پور با بیان اینکه این شیوه رزم در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته افزود: قدمت این مکتب دفاعی به تاریخ 61 هجری و عشق به مکتب اهل بیت و امام حسین(ع) بر می‌گردد و این منش و روش رزمندگان ما بود .

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با ذکر خاطراتی از دوران حضور خود در جبهه افزود: شهید و شهادت دارای جایگاه ویژه ای نزد خداوند می باشند و شهادت به عنوان مهمترین اعمال و بالاترین مراحل تکامل است که انسان با رسیدن به آن به رستگاری و سعادت جاوید می رسد.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: شهیدان به گردن ما حق بزرگی دارند و وظیفه دانشجویان است که با خوب درس خواندن و خواهران نیز با رعایت حجاب اسلامی در این دوران جنگ نرم فرهنگی با دشمن مبارزه نمایند.

وی  بزرگترین مقام شهید را اجازه شفاعت از سوی خدای متعال ذکر کرد و افزود: این مقام مختص انبیا و اولیاء می باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم جایگاه شهدا را بسیار والا دانست و افزود: الگوپذیری از شهدا باید نقشه راه دانشجویان باشد .

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: وقتی ما با فداکاری شهدا به این قدرت و عظمت رسیده ایم ، برای اینکه بخواهیم قدردان خون شهدا باشیم باید اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را رئوس برنامه‌های خود قرار دهیم. . 

این مراسم با همکاری مدیریت شاهد و ایثارگر و کانون ایثار با استقبال خیل کثیری از خانواده های شهدا و دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

مداحی، خاطره‌گویی، شعرخوانی و اجرای تئاتر گروه آزادگان  از دیگر برنامه‌های هفتمین یادواره شهدای دانشگاه کاشان بود.  



( ۱ )

نظر شما :