دکتر عارف: تشکل‌های دانشجویی رمز پویایی دانشگاه‌هاست

۰۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۴ کد : ۳۶۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۳
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکل‌ها و جنبش های دانشجویی، رمز پویایی دانشگاه‌هاست.
دکتر عارف: تشکل‌های دانشجویی رمز پویایی دانشگاه‌هاست
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکل‌ها و جنبش های دانشجویی، رمز پویایی دانشگاه‌هاست.

محمدرضا عارف که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان در جمع دانشجویان این دانشگاه سخن می گفت، به جنبش ها و حرکت های دانشجویان در طول دوران انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: انتقال تجربیات جنبش های دانشجویی به نسل های بعدی برای تدوین برنامه راهبردی می تواند اثرگذار باشد.
 

وی دانشجویان را بهترین سرمایه کشور دانست و افزود: استاد در جایگاه بالا نقش هدایت را دارد و دانشجو در سند چشم انداز و سیاست های کلی علم و فناوری نقش بسزایی دارد و اوست که میتواند فناوری را در خدمت مردم و صنعت کشور قرار دهد تا فردائی مستقل تر از امروز داشته باشیم

دکتر عارف به جامعه 5 میلیون نفری علمی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: پویایی، نشاط، خلاقیت، انگیزه بالا و آرمان خواهی ویژگی دانشجویان است که باید به عنوان سرمایه ای عظیم قدر شان را بدانیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اختلاف نظر دانشجویان می تواند ارزشمند باشد، تصریح کرد: اگر این اختلاف نظرها در چارچوب مقررات و با رعایت اخلاق توام باشد، موجب رشد و بالندگی دانشجویان خواهد شد.

وی آرمان گرایی، حاکمیت ارزشها و حرکت در چارچوب قانون، اخلاق مداری و خردگرایی را به تشکل های دانشجویی تاکید کرد و افزود: پرهیز از حرکات شتاب زده رمز ماندگاری تشکل های دانشجویی است.

وی برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف، تعامل سازنده و مفید و استقرار جنبش‌های دانشجویی را توصیه کرد و گفت: نباید جنبش های دانشجویی به یک تریبون سیاسی تبدیل شود و پرچم دار جریانی خاص در دانشگاهها باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارتقاء فرهنگی دانشگاه را از جمله وظایف تشکل های دانشجویی ذکر کرد و افزود: با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و برنامه های متنوع فرهنگی باید تشکل ها در امور فرهنگی نقش آفرینی کنند.

دکتر عارف با بیان اینکه توسعه کشور و دانشگاهها با مشارکت و خرد جمعی تحقق می یابد خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات و چالش های اجتماعی از قبیل: اعتیاد، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و طلاق شما دانشجویان و جامعه دانشگاهی باید در این زمینه ها نقش آفرینی نموده جامعه را از این مشکلات نجات دهید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه اصلی شما دانشجویان علم آموزی است تا در آینده بتوانید کارآفرین باشید و مشکلی را از دوش جامعه بردارید.

دکتر عارف شفافیت قوانین و مقررات را لازمه توسعه علمی دانست و با ذکر برخی از مصادیق مشکلات موجود افزود: به جای درمان پیشگیری را در همه امور دنبال کنیم.

وی، اقتصاد بدون نفت را از دغدغه‌های اصلی نظام دانست و افزود: منابع زیرزمینی که انفال است متعلق به همه نسل های آینده است و ثروت واقعی ما نیروی انسانی تحصیلکرده است که به اتکای این نیروی ارزشمند تحصیلکرده می توان مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را حل نمود .

دکتر عارف نظام جمهوری اسلامی را متعلق به همه دانست و خاطر نشان کرد: باید مراقبت کنیم که دشمن به داخل نفوذ پیدا نکند تااین انقلاب و اهداف و آرمانهای نظام را تخریب نماید.

 در پایان نشست پرسش و پاسخ  توسط نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه کاشان با حضور دکتر محمدرضا عارف برگزار شد.

 

 

نظر شما :