مهندس سعیدی: دانشگاه ها باید علمی تولید کنند که جامعه به آن نیاز دارد

۲۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۹ کد : ۳۵۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۲
عضو هیات امناء دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه ها باید علمی تولید و عرضه نمایند که بتواند نیاز جامعه را برطرف کند.
 

عضو هیات امناء دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه ها باید علمی تولید و عرضه نمایند که بتواند نیاز جامعه را برطرف کند.

مهندس علی سعیدی در افتتاح دانشکده حقوق خود در دانشگاه کاشان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و اینکه انقلاب اسلامی یک تحول بود اظهار داشت:امروز داشتن سخت افزار و نرم افزار، استاد،  دانشجو و ساختمان در دانشگاه ها کافی نیست و دانشگاه باید در مسیری حرکت کند که با تولید علم خود مشکلات مردم و جامعه را برآورده نماید.

وی با اشاره به اینکه کاشان باتاریخ هفت هزار ساله خود منبع و گنجینه ای از علما، عرفا و اندیشمندان است افزود: این شهر با این پیشینه تاریخی نباید دانشگاه  با مشکلات مالی همراه باشد.

مهندس سعیدی پژوهش را لازمه حل مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه باید فضای علم و عالم را بوجود آورد.

مدیر عامل بنیاد نخبگان سعیدی با بیان اینکه صنعتگر برای رونق صنعت خود نیاز به علم و پژوهش دارد افزود:باید در دانشگاه ها با ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط با صنعت و ارائه پژوهش های کاربردی زمینه رشد و توسعه علمی و اقتصادی را فراهم ساخت.

مهندس سعیدی حمایت  و حفظ و حراست از نخبگان را لازم دانست و اظهار داشت:متاسفانه به دلیل عدم حمایت از افرادنخبه ، فرار مغزها را در کشور شاهد هستیم.

مدیر عامل بنیاد نخبگان سعیدی از حمایت مالی این بنیاد از نخبگان خبر داد و افزود: این بنیاد از محققانی که طرح های تحقیقاتی کاربردی و اجرایی ارائه دهند حمایت می نماید.

در این مراسم دانشکده حقوق مهندس سعیدی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، معاون استاندار و فرمانداری ویژه کاشان و  جمعی از خیرین در دانشگاه کاشان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 

 

نظر شما :