برگزاری مراسم جشن دهه فجر دانشگاه کاشان

۲۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۹ کد : ۳۵۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۶۶
جشن دهه مبارک فجر با حضور جمعی کثیری از کارکنان دانشگاه کاشان همراه به برنامه های متنوع برگزار شد.
 

 جشن دهه مبارک فجر با حضور جمعی کثیری از کارکنان دانشگاه کاشان همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده اجتماعی  است که بعد از گذشت سه دهه هنوز هم به عنوان یک واقعه بین‌المللی در عرصه جهانی مطرح است.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) یکی از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که با اندیشه ‏های بلند الهی و تلاش‏های صادقانة خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سر منشاء تحولات عظیمی‌ در ایران وجهان گردید.

وی خاطر نشان کرد: اگر اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) را مورد مطالعه قرار دهیم، می بینیم که  ایشان به انسان به عنوان یک پتانسیل و توان بسیار نیرومند نگاه می کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز به مدیران،  توجه به مردم را و رعایت انصاف و قانون را تاکید دارند اظهار داشت: با تکیه به نیروی انسانی و توان علمی جوانانمان می‌توان اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) عارف و مجتهدی بودند که از اندیشه‌های فلسفی ملاصدرا تاثیر پذیرفتند افزود: ملاصدرا سه عنصر وحی، خرد و عشق را به عنوان اندیشه های بینادین مورد توجه داشتند.

دکتر زراعت مشروعیت و مقبولیت را از ارکان نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نقش و حرکت حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی مورد مقبولیت عامه مردم قرار گرفت  و مشروعیت یافت.

وی نگاه انسانی و اخلاقی را از دیگر اندیشه‌های امام خمینی (ره) ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی در برنامه چهار ساله دانشگاه کاشان نیز مساله اخلاق و فرهنگ است.

دکتر زراعت با بیان اینکه این برنامه ضمانت اجرا لازم دارد خاطر نشان کرد: با وفاق و همدلی مجموعه دانشگاهیان، می‌توانیم نیازهای دانشگاه را جامه عمل بپوشانیم.

وی دانشگاه را متعلق به همه دانست و افزود: دانشگاه متعلق به یک فرد و جناح خاص نیست  و همه باید برای رشد و آبادانی دانشگاه تلاش کنیم.

وی انتقاد سازنده را لازمه توسعه دانشگاه بیان ذکر کرد و گفتد: نقدها نباید با دشنام، دروغ و تهمت همراه باشد.

رئیس دانشگاه کاشان به سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: سفر وزیر علوم به دانشگاه کاشان  و دیدار با امام جمعه کاشان منشآ خیر و برکت برای دانشگاه بود.

وی از افرادیکه به نام ارزشها به ارزش‌های اسلام لطمه می زنند انتقاد کرد و گفت: مدیران دانشگاه به لطف خدا عمدتآ بسیجی، جانباز و ایثارگر هستند و بر مبنای قانون، کار خود را انجام می دهند.

دکتر زراعت از مجموعه کارکنان و دانشجویان خواست تا صادقانه مدیریت دانشگاه را یاری رسانده و مراقب افرادی باشند که از بیرون با زمینه‌سازی، جوسازی و غوغاسالاری دنبال مطامع خود هستند.

در این مراسم محمد مؤتمن مدیر عامل صندوق فاطمه الزهرا(س) دانشگاه کاشان نیز گزارشی از فعالیت های این صندوق را ارائه نمود.

 خاطره گویی یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس، اجرای موسیقی سنتی و نمایش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

نظر شما :