قانون مداری و قانون مندی از سیاست های وزارت علوم است

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۸ کد : ۳۵۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: قانون مداری و قانون مندی از سیاست های وزارت علوم است.
 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: قانون مداری و قانون مندی از سیاست های وزارت علوم است.

دکتر محمد فرهادی در جمع تشکل های دانشجویی دانشگاه کاشان اظهار داشت: ارتقاء هیات علمی طبق مقررات و ضوابط خاص صورت می گیرد و توسط هیات ممیزه ها و بر اساس آئین نامه مصوب انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه هیات جذب اساتید باید اصلاح شود افزود: روند جذب از یکسال به مدت سه تا چهارماه تسریع شده که این روند باز باید اصلاح و بازبینی شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت دانشگاه ها نیز بر اساس آئین نامه شورای انقلاب فرهنگی و طبق چارچوب و ضوابط قانونی تعیین می شود.

دکتر فرهادی دانشگاه مستقل را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دانشگاه ها با توجه به جایگاهی که دارند باید مستقل و طبق چارچوب عمل نمایند.

وی تولید علم، جذب نیروی انسانی متخصص و آگاه به مسایل فرهنگی و دینی را از رویکرد وزارت علوم بیان کرد و گفت: صلاحیت های علمی و عمومی اعضای هیات علمی در ستاد انقلاب فرهنگی بررسی می شود.

دکتر فرهادی در خصوص جذب نیروی انسانی در دانشگاه ها گفت: در جذب نیروی انسانی کارشناس و کارمند، باید قانونمند رفتار شود و نسبت کارمند به اعضای هیات علمی یک به یک باشد. 

وی قانون مداری و قانون مندی را از سیاست های وزارت علوم بیان کرد و افزود: بر اساس قانون و بر طبق آئین نامه باید برنامه های آموزش عالی را دنبال کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مذاکره و نقد و انتقاد در مراکز علمی را لازمه رشد علمی دانست و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها لازم است.

 

 

نظر شما :