معاون فرهنگی وزارت علوم: آزاداندیشی از سیاست های فرهنگی وزارت علوم است

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۸ کد : ۳۵۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۱۵
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزاد‌اندیشی و برگزاری کرسی های آزاد‌اندیشی از جمله سیاست های معاونت فرهنگی وزارت علوم است.
 

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزاد‌اندیشی و برگزاری کرسی های آزاد‌اندیشی از جمله سیاست های معاونت فرهنگی وزارت علوم است.

دکر سید ضیاء هاشمی در جمع کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه کاشان اظهار داشت: انجمن های علمی و کانون‌ها‌ی فرهنگی ظرفیت های بسیار ارزشمندی در دانشگاه هاست که نقش مثبتی در ارتقاء علمی و فرهنگی دانشگاه ها دارند.

وی جایگاه دانشگاه را به عنوان نهاد فرهنگی و آموزشی کشور رفیع دانست و افزود: فرهنگ به عنوان جوهر اصلی هویت یک جامعه و به معنای موتور محرکه حرکتهای اقتصادی و اجتماعی باید به درستی شناخته شود.

وی قانون مداری را لازمه توسعه علمی و فرهنگی دانست و افزود: حقوق افراد در محیط اداری و علمی باید حفظ شود و هتاکی و بی ادبی در محیط علمی کار بسیار غلطی است و با این افراد برخورد می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه بر اساس قانون دولت با اقتدار کارش را انجام می دهد اظهار داشت: وظیفه دولت این است که از حقوق افراد طبق قانون حمایت کند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت اعتدال این است که همه خود را در برابر قانون تمکین و مساوی بدانند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: کسی که بخواهد سلیقه خود را جایگزین قانون کند از مسیر قانون و انقلاب تخطی کرده است.

دکتر هاشمی تضارب آرا و گفتگو را لازم دانست و افزود: با نشست های علمی و فرهنگی و ارائه نقطه نظرات یکدیگر می توان در راستای توسعه علمی و فرهنگی کوشید.

 در این نشست نماینده انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و تشکلهای سیاسی دانشگاه سؤالات و نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

در ابتدای این جلسه معاونت فرهنگی دانشگاه ضمن خیر مقدم به معاون وزیر و هیات همراه از ظرفیت بالای فرهنگی دانشگاه کاشان و صمیمیت و وحدت تشکلهای دانشجویی دانشگاه یاد کرد و خواستار حمایت هر چه بیشتر وزارت علوم از این دانشگاه گردید.

 

نظر شما :