وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه کاشان جزء قطب های علمی کشور است

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۷ کد : ۳۵۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۳
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های پیشرو در عرصه آموزش عالی بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان جزء قطب های علمی کشور است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه کاشان جزء قطب های علمی کشور است
 

 

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه آموزش عالی بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان جزء قطب‌های علمی کشور است.

دکتر محمد فرهادی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در جمع خبرنگاران، ساماندهی مراکز آموزش عالی را یکی از برنامه‌های وزارت علوم در دولت جدید نام برد و اظهار داشت: رویکرد وزارت علوم، توسعه پارک‌های علم و فناوری، دانشگاههای کارآفرین نسل سوم و ایجاد رشته‌های فناورانه است.

وی توجه به علوم انسانی را از برنامه های وزارت علوم بیان کرد و افزود: در حوزه  علوم انسانی با فعال شدن شورای عالی برنامه ریزی، کار بازبینی، بازنگری و تائید رشته ها و مقاطع تحصیلی در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری ایجاد رشته‌های جدید و تحقیقات کاربردی را تاکید کرد و اظهار داشت: تحقیقات باید به تولید و فناوری  تبدیل شود و رشته‌هایی که عمرشان تمام شده حذف شود.

دکتر فرهادی رشته‌های کارورزی به خصوص رشته های فناورانه در مراکز آموزش عالی را لازم دانست و خاطر نشان کرد:  دانشجویان در دانشگاه‌ها باید مهارت‌های فنی را فراگرفته تا در زمان فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند.

 


نظر شما :