دیدار رئیس و شورای مشاوران دانشگاه کاشان با آیت الله سبحانی

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۲ کد : ۳۵۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۲۹
رئیس و شورای مشاوران دانشگاه کاشان با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در قم دیدار و گفتگو کردند.
 

رئیس و شورای مشاوران دانشگاه کاشان با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در قم دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله سبحانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار با گرامی داشت ایام الله دهه فجر  در 22 بهمن پنجاه و هفت که تمام امکانات در اختیار ما قرار گرفت در قبال آن چهار وظیفه بر ما واجب شد اول اقامه نماز، دوم پرداخت زکات و سوم امر به معروف و چهارم نهی از منکر ، (الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُور حج 41) افزود: شما تلاش کنید همه دانشجویان، استادان و کارکنان به محض رسیدن وقت نماز به اقامه نماز بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب در مراکز علمی اظهار داشت: متاسفانه از آنجا که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی پرداخته نشده، این امر مهجور شده است.

ایشان از مدیریت دانشگاه خواست نسبت به وضعیت حجاب دانشجویان دقت زیادی داشته و تا آنجا که امکان دارد در برنامه ها تفکیک جنسیت صورت گیرد.

این مرجع تقلید، از مسئولان دانشگاه خواست تا بنیان علمی و معنوی خود را ارتقاء بخشیده و دانشگاه را به مرکز تولید علم تبدیل سازند.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه دانشگاه نباید سیاستگاه باشد اظهار داشت: تجربه به ما نشان داده که هرگاه علم و پژوهش دچار سیاست‌زدگی شده است افول نموده و هر گاه دور از سیاست بوده رشد فراوانی کرده است ولی این به آن معنا نیست که دانشجو از مسائل سیاسی و اجتماعی مطلع نباشد، دانشگاه باید در جریان مسائل سیاسی قرار گیرد اما نباید مرکز ثقل سیاست باشد و فراگیری علم مختل بماند.

ایشان کاشان، را از جمله مناطق با سابقه بسیار درخشان علمی در کشور دانست و افزود: به واسطه همین زمینه‌‌ی بسیار مناسبی برای تعالی مباحث علمی در این منطقه وجود دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطره‌ی دیدار خود از شهر کاشان را بیان و اشاره کرد: تخریب کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان و تعطیلی صنایع موجب اندوه فراوان من شد زیرا تعطیلی کارخانجات سبب بیکاری می‌شود، بیکاری  زمینه‌ی فساد و فحشا را فراهم می‌سازد.

وی ضمن گرامیداشت یاد بزرگانی که به صنعت و اشتغال کاشان توجه داشته اند ابراز امیدواری کرد که این صنایع به همت مسئولین احیاء شود.

گفتنی است: این دیدار در راستای مراوده بیشتر مدیریت دانشگاه با علما و استفاده از راهنمایی ایشان است.

 

نظر شما :