هدایت، حمایت و نظارت لازمه نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه‌هاست

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۷ کد : ۳۵۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۶
مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه عمده وظیفه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها هدایت، حمایت و نظارت است گفت: با این سه راهبرد صحیح می توان نشاط علمی و فرهنگی را در دانشگاه ها ایجاد کرد.
 

مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه عمده وظیفه معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها هدایت، حمایت و نظارت است گفت: با  این سه راهبرد صحیح می توان نشاط علمی و فرهنگی را در دانشگاه ها ایجاد کرد.

دکتر حسین میرزایی در نشست شورای فرهنگی دانشگاه کاشان اظهار داشت: نقش ما در هدایت دانشجویان تنها تعیین تکلیف برای آنان نباشد بلکه به اصول کلی نیز توجه شود.

 وی در ادامه با تاکید بر بعد اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی افزود: باید در کنار مسایل فرهنگی، باید از بعد اجتماعی و وظایف اجتماعی این معاونت نیز غافل نشویم و توجه ویژه ای به مباحث اجتماعی داشته باشیم.

دکتر میرزایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمینه کارآفرینی، فضای مجازی و مهارت‌های زندگی در حوزه دانشجویان که از وظایف این معاونت به شمار می رود باید کار جدی تری انجام داد.

وی در خصوص حمایت از دانشجو و دانشجویان گفت: حمایت نباید به این معنا باشد که دانشجو کاملا خود را به ما وابسته بداند بلکه باید به او نشان دهیم که از راه های خلاق و مؤثر به انجام امورات فرهنگی خود بپردازد و در زمینه نظارتی هم که ما متولی آن هستیم باید توجه کنیم که هدف از نظارت ممیزی نیست.

دکتر میرزایی افزود: فضای مجازی از الزامات دانشگاه امروزی است و ما باید این فضا را به رسمیت بشناسیم .

وی از ایجاد  اداره فضای مجازی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا در آینده این حوزه را در دانشگاه ها هم تشکیل دهیم و بتوانیم از این طریق فضای مجازی و فرهنگی دانشگاه ها را رصد کنیم.

دکتر حسین ستار معاون فرهنگی دانشگاه هدف برگزاری نشست را برداشتن گامی اساسی برای تحقق اهداف ضروری حوزه فرهنگی دانشگاه‌ دانست و گفت: این نشست در راستای ترسیم سیاستهای فرهنگی وزارت علوم، بهره مندی از نظرات مشاورین فرهنگی، اعضای شورای فرهنگی تشکیل شده است.

 گفتنی است این جلسه به " به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی در سالن اجتماعات هیئت ممیزه با حضور اعضاء محترم شورای فرهنگی و نمایندگان انجمن ها و تشکلات دانشجویی برگزار شد .

 

نظر شما :