رئیس دانشگاه کاشان: باید علمی و منطقی به مقوله حجاب پرداخت

۰۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰ کد : ۳۵۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۷
رئیس دانشگاه کاشان بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید به صورت علمی، منطقی و عقلی به مقوله حجاب پرداخته شود.
 

 رئیس دانشگاه کاشان بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید به صورت علمی، منطقی و عقلی به مقوله حجاب پرداخته شود.

دکتر عباس زراعت در جلسه شورای فرهنگی عفاف و حجاب دانشگاه کاشان با بیان اینکه استاد مهترین الگوی دانشجویان در محیط دانشگاه است اظهار داشت: برای القای رفتار مناسب به دانشجو منطق و دلیل عقلانی نیاز است.

وی افزود: استادان باید طرح‌ها و تحقیقات علمی برای حجاب ارائه دهند تا برای جامعه نیز کاربرد داشته باشد.

وی محور بیشتر برنامه‌های دانشگاه را بر پایه اخلاق دانست و خاطر نشان کرد: اخلاق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی باید سر لوحه فعالیت‌های دانشگاه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کاشان استفاده از پتانسیل دانشجویان را برای حل برخی مشکلات دانشگاه خواستار شد و اظهار داشت: باید با ارائه فراخوان بتوان از ایده دانشجویان برای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کرد.

دکتر زراعت با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، از گروه معارف و دفتر نهاد رهبری دانشگاه خواست تا این مساله را جدی تر گرفته و برنامه‌هایی را با برگزاری کرسی های آزاداندیشی و همایش‌های مختلف ارائه نمایند.

مشاور رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ گفت: با برنامه ریزی صحیح و اثربخش و مطالعه تاریخ زندگانی اهل بیت باید سعی شود تا بینش اعتقادی اسلامی و هویت ملی دانشجویان تقویت شود.

دکتر حمیدرضا فهیمی تبار، هوشیارسازی و زنده نگه داشتن محیط را یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه دانست و اظهار داشت: اگر محیط دانشگاه زیباسازی شود، آرامش روانی در دانشجویان ارتقاء می یابد.

وی امر به معرف و نهی از منکر به طور غیر مستقیم، برگزاری کارگاه، گفتگوی آزاد با موضوع عفاف و حجاب را لازم دانست و افزود: با برگزاری تفریحات مباح سالم، دعوت از الگوهای محجبه، دیدار با علما و محققین جوان می توان فرهنگ حجاب را در بین دانشجویان و محیط دانشگاه ارتقاء بخشید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این نشست را ارائه راهکارهای علمی و منطقی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محیط دانشگاه بیان کرد و افزود: برای حل مشکل عفاف و حجاب در دانشگاه باید تمامی بخش‌ها و حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دخیل باشند.

دکتر حسین ستار اظهار داشت: حجاب و عفاف جزو موازین قانونی و شرعی جامعه اسلامی ماست، به همین خاطر باید به درستی تبیین شود تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به رسالت فرهنگی دانشگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی افزود: این معاونت سعی دارد تا با کمک تشکل‌های دانشجویی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارد.

در این نشست اعضای شورای عفاف و حجاب دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را در خصوص این موضوع بیان کردند.
لینک خبر
www.knp.ir/

 

نظر شما :