برگزاری کارگروه شورای معاونین دانشجویی دانشگاه های منطقه 7 کشور

۰۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰ کد : ۳۵۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۶
دومین کارگروه شورای معاونین دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 7 دانشگاه‌های کشور با موضوع خوابگاه‌های دولتی و خودگردان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

دومین کارگروه شورای معاونین دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 7 دانشگاه‌های کشور با موضوع خوابگاه‌های دولتی و خودگردان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دبیر این کارگروه با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که حکومت هایی سقوط می کنند که اصول را کنار گذاشته و به مسایل جانبی بپردازند، ناشایستگان در رأس حکومت قرار گیرند و افراد با فضیلت و لایق را کنار بزنند گفت: برای موفقیت در امور باید در مجموعه حکومتی و اداری، افراد زیر مجموعه خودمان را حفظ کنیم.

 دکتر علی اکبر کجباف افزود: مجموعه ای مستدام و ماندگار خواهد بود که افراد بافضل را بکار گیرد، به مباحث اساسی بپردازد و از پرداختن به مباحث جانبی خودداری نماید.

وی از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خواست تا به اصل پرداخته و شاخص هایی که در راستای خدمت به خلق باشد را مورد توجه قرار دهند.

معاون دانشجوئی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه معاونان دانشجویی باید به عنوان خادمین نخبگان مملکت باشند اظهار داشت: اگر خوب برنامه ها را اجرایی کردیم، می توانیم تداوم بخش این حاکمیت و اجرا کننده فرمایش حضرت علی (ع) باشیم.

دکتر کجباف بر یکسان‌سازی قراردادها و آئین نامه‌های مربوط به خوابگاههای دانشجویی منطقه 7 تاکید کرد و افزود: معاونان و مدیران دانشجویی باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای مناسب، خدمات‌رسانی هر چه بهتر به دانشجویان ساکن در خوابگاه ها را مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست برگزاری این نشست‌ها و انتقال تجربیات در راستای ارتقاء هرچه بهتر به امور دانشجویی را مهم ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که دانشجو قشری حساس و پرانرژی است باید سعی شود تا با برنامه‌ریزی صحیح و برخورد مناسب، زمینه نشاط و شادابی دانشجویان را در محیط دانشگاه فراهم سازیم.

معاون دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را بیان کرد و گفت: معاونت دانشجویی شامل زیر مجموعه‌هایی چون مدیریت امور دانشجویی، مدیریت تربیت بدنی، مرکز مشاوره دانشجویی، مرکز خدمات درمانی و صندوق رفاه دانشجویان و ...... می باشد.

دکتر قنبرعلی شیخ زاده هدف از برگزاری این نشست را انتقال تجربیات در خصوص ارائه خدمات هر چه بهتر به دانشجویان ذکر کرد و اظهار د اشت: این نشست که با موضوع خوابگاه‌ها و خوابگاه‌های خودگردان برگزار می شود، ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی در خصوص تامین رفاه و امنیت هر چه بهتر برای دانشجویان ساکن در خوابگاه هاست.

مدیر دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های امور خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه را ارائه کرد و افزود: در این دانشگاه 15 بلوک خوابگاهی وجود دارد که 8 بلوک خوابگاهی تحت پوشش صندوق رفاه دانشجویی است.

جواد نخی به اسکان سه هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از آنجا که خوابگاه‌ها محل زندگی برای دانشجویان است باید سعی شود علاوه بر تامین رفاه و امنیت برای دانشجویان ساکن در خوابگاهها، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در خوابگاه ها در نظر گرفته شود.

در پایان این مراسم معاونان و مدیران دانشجویی منطقه 7 کشور بازدیدی از خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه داشتند.

 

 

 

نظر شما :