پیام رئیس دانشگاه کاشان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)

۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰ کد : ۳۵۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۰۶
پیام رئیس دانشگاه کاشان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)


پیامبرخاتم، بهانه آفرینش و رحمت للعالمین، ارجمندترین انسان روی زمین از  ازلیت تا ابدیت ، خورشید روشنگر و رهنمون همة بشریت به سوی خوبی هاو پاکی هاست. پیامبری که با مکارم اخلاقش کامل ترین دین خدا را در ضمیر مشتاقان و خواهندگان کوثر فیاض معارف آسمانی نشاند و بر قلب حق جویان دامن دامن معنا و معنویت روانه ساخت.
اندیشمندان  منصف غرب  همواره بر جایگاه رفیع و تلاشهای آن رسول عقل و مهربانی  در تعالی فرهنگ بشری تاکید نموده اند، چنانچه متفکر و نویسنده بزرگ انگلیسی برنارد شاو می نویسد::" جهان امروز در اوج نیاز خود به مردی با تفکرات محمد است به نظر من اگر وی امروز زمام امور جهان را بدست می گرفت در حل مشکلا ت ما موفق بوده و صلح و سعادتی را که بشر در پی آنست را تامین خواهد کرد.

بی شک  اسائه ادب به پیامبر مهربانی،فخر آفریدگان و اکمل آدمیان به هر قصد و نیّت  و با هر بهانه و ابزار و امکانی که باشد محکوم و مذموم است و نشانی از بی اخلاقی جهالت آمیز دشمنان  است.

بدینوسیله با محکوم کردن اقدام مغرضانه و کینه توزانه مجله «شارلی ابدو» در اقدام موهن چاپ کاریکاتور «رسول اعظم» که موجب رنجش خاطر مسلمانان جهان شد اعلام می داریم؛ دین سراسر حکمت و رأفت اسلام نه با این تلاش های بی مقدار و نه با تندروی گروهی منحرف به ظاهر مسلمان خدشه نمی پذیرد و خالق دو جهان یاریگر دین خود و دین باوران خواهد بود.

رجاء واثق داریم جامعه جهانی خصوصاً جامعه مسلمین درمقابل این حرکت تفرقه انگیز با خردورزی و عقلانیت نیات پلید و شوم تفرقه افکنان و هتاکان مزدور استکبار را نقش بر آب خواهند ساخت.

 

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه



نظر شما :