رئیس دانشگاه کاشان: فرهنگ، محور فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه است

۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۵۰ کد : ۳۵۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۸
رئیس دانشگاه کاشان گفت: فرهنگ باید محور فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها قرار گیرد.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: فرهنگ باید محور فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها قرار گیرد.

دکتر عباس زراعت در نشست هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی دانشکده‌های دانشگاه کاشان برخورد مناسب با دانشجو را به نمایندگان فرهنگی دانشگاه تاکید کرد واظهار داشت: استاد الگوی دانشجویان است و اعضای هیات علمی باید با برخورد مناسب به حقوق و شخصیت دانشجو احترام بگذرانند.

وی با بیان اینکه احترام در دانشگاه باید متقابل باشد افزود: اگر احترام به دانشجو بگذاریم در مقابل احترام متقابل دانشجو به استاد را نیز در دانشگاه شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: دانشگاه به عنوان یک مرکز پژوهشی و آموزشی در تعامل با دانشجو، استاد، کارکنان و محیط بیرونی باید اخلاقی باشد.

دکتر زراعت پرداختن به اخلاق دانشگاهی در برنامه‌های کلان جامعه را دارای اولویت خاصی دانست و تاکید کرد: غفلت از آن آثار زیانبار فراوانی به بار می‌آورد.

وی عدالت را از دیگر موارد لازم برای دانشجویان ذکر کرد و افزود: توجه داشته باشیم که با دانشجو با عدالت رفتار کنیم.

دکتر زراعت تکریم استاد و دانشجو را در محیط دانشگاه لازم دانست و اظهار داشت: استادان باید مساله حق الناس و بیت المال را در دانشگاه مورد توجه قرار دهند.

وی فرهنگ به معنای واقعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: استادان باید نقدها را بپذیرند و در راستای انتقادات، نواقص و کمبودهای دانشگاه را جبران نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز در این نشست اساتید را پرچمدار فرهنگ در دانشگاه بیان کرد وافزود: استادان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ درست به دانشجویان دارند.

دکتر حسین ستار با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ است اظهار داشت: ترویج اخلاق حرفه ای و فرهنگ        می تواند رمز شکوفایی جامعه باشد.

 


 دکتر ستار هدف از تشکیل جلسه را هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی جهت ترسیم افق پیش رو و ارزیابی عملکرد گذشته و همچنین بهره مندی از نقطه نظرات و دیدگاههای و تجربیات دبیران محترم عنوان نمود.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان  از برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای خبر داد و افزود: به زودی کارگاه اخلاق حرفه ای آموزش و اخلاق حرفه ای پژوهش در این دانشگاه برای استادان برگزار می شود.

 

دبیران شورای فرهنگی دانشکده‌های دانشگاه کاشان نیز در این نشست نقطه نظرات خود را در خصوص مسایل فرهنگی در دانشگاه بیان کردند.

 

 

نظر شما :