دومین شماره مجله پژوهش نامه کاشان منتشر شد

۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۵ کد : ۳۵۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۳
شماره دوم مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان با عنوان "پژوهش نامه کاشان" انتشار یافت.
  

دومین شماره پژوهش نامه کاشان مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این پژوهش نامه گفت: در این مجله هفت مقاله پژوهشی از اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور در 161 صفحه به چاپ رسیده است.

 

دکتر محمد مشهدی نوش‌آبادی افزود: نگاهی دوباره به روش فیض کاشانی در تفسیر صافی، اندیشه‌های حکمی، عرفانی و اخلاقی در رباعیات افضل‌الدین محمد کاشانی، ابوالحسن نورالوری و پسرش نورالوری خوشنویسان عهد صفوی، معرفی دیوان اشعار غفاری کاشانی و ویژگی‌های سبکی آن، جلوه‌‌های ادبی و هنری در شعر صباحی بیدگلی، تعامل شعر با تکنیک‌های ساخت سفالینه‌های دوره اسلامی کاشان و اغراض شعری و آرایه‌های بلاغی در دیوان ابوالرضا راوندی از آثار منتشر شده در این مجله می باشد.

"پژوهش‌نامه کاشان" مجله تخصصی مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان با سردبیری دکتر محسن قاسم پور به صورت دو فصلنامه منتشر می‌شود.

گفتنی است این مجله دهمین شماره از مجلات تخصصی این مرکز پژوهشی است که هشت شماره از این مجلات با عنوان مجله کاشان شناخت منتشر شده است.

مجله "پژوهش نامه کاشان" به عنوان مجله تخصصی "مرکز پژوهشی کاشان شناسی" به هدف انتشار مقالات مربوط به حوزه کاشان منتشر می شود. این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان و هیات تحریریه ای متشکل از اساتید دانشکده های "ادبیات و علوم انسانی" و "معماری و هنر" دانشگاه کاشان و تعدادی از دیگر اساتید کاشان پژوه در سال1383 آغاز به کار کرد و اولین شماره آن در بهار سال 1384 روانه بازار نشر شد. از آن زمان تا کنون 10 شماره از مجله منتشر شده که ماحصل آن انتشار85 مقاله پژوهشی در زمینه مطالعات کاشان شناختی است. 

 این مجله در شرف دریافت درجه علمی- ترویجی از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم است. از این رو به پیشنهاد این کمیسیون نام مجله از "کاشان شناخت" به "پژوهش نامه کاشان" تغییر کرده است.

موضوع مقالات مجله پژوهش های تاریخی و فرهنگی اعم از مطالعات دینی، ادبی، اعلام، مشاهیر و همچنین پژوهش های معماری و هنر اعم از بررسی انواع هنرهای اسلامی و صنایع دستی و کاوش های باستان شناختی مرتبط با حوزه فرهنگی کاشان شامل شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل و شهرهای مجاور آن است. منطقه کاشان یکی از حوزه های مهم تاریخی و فرهنگی ایران و جهان است و از گذشته های بسیار دور این منطقه در شهرنشینی، معماری، هنر و صنایع دستی پیشتاز و صاحب سبک بوده است.


نظر شما :