نشست رئیس با کارشناسان معاونت پژوهشی و مرکز رایانه دانشگاه کاشان

۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۴ کد : ۳۵۱۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۳۹
نشستی با حضور رئیس، معاونان و مشاوران دانشگاه کاشان با کارشناسان معاونت پژوهشی و مراکز رایانه این دانشگاه برگزار شد.
 

نشستی با حضور رئیس، معاونان و مشاوران دانشگاه کاشان با کارشناسان معاونت پژوهشی و مراکز رایانه  این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای عملی فعالیت‌های پژوهشی در تدوین طرح راهبردی دانشگاه کاشان، بررسی وضعیت جاری آن معاونت و استماع نقطه نظرات و پیشنهادات همکاران و  شناسائی موانع و مشکلات احتمالی آن حوزه در روند امور ذکر کرد.

دکتر عباس زراعت برنامه راهبردی دانشگاه را لازمه توسعه و پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: زمانی این برنامه قابلیت اجرایی دارد که همه همکاران آشنایی با برنامه راهبردی دانشگاه داشته و امورشان را بر اساس این برنامه پیش ببرند.

وی همدلی و اتحاد مجموعه کارکنان را از دیگر موارد لازم برای پیشبرد اهداف دانشگاه ذکر کرد و افزود: باید کارشناسان سعی کنند تا موانع و مشکلات و نقص‌های برنامه راهبردی دانشگاه را بررسی و برای اجرایی کردن این برنامه تلاش نمایند.

رئیس دانشگاه کاشان پژوهش را مهمترین گام توسعه علمی دانست و اظهار داشت: از ماده 127 تا 179 این برنامه به بخش پژوهش اختصاص یافته که معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه باید اقدامات لازم را برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ پژوهش های تقاضا محور و کاربردی  داشته باشند.

دکتر زراعت با بیان اینکه طرح راهبردی دانشگاه کاشان بر اساس برنامه پنج ساله دانشگاه از سال 1393 تا 1397 تدوین شده افزود: بر اساس شاخص‌های پژوهشی، انتظار می رود سرانه تالیف کتاب اعضای هیأت علمی این دانشگاه از 9 به 25 درصد و تعداد اعضای هیأت علمی دارای جایزه ملی و بین المللی از 5 به 12 درصد ارتقاء یابد.

وی سرانه فضای پژوهشی دانشگاه کاشان را به ازای هر نفر حدود 0/85 ذکر کرد و افزود: این میزان باید به 2/5 درصد افزایش یابد.

وی افزایش تعداد پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی دانشگاه به 10، تعداد واحدهای مستقر در مراکز رشد 40 و موسسات و شرکت‌های دانش بنیان به 12 را از دیگر موارد شاخص‌های پژوهشی و فناوری تا سال 1397 ذکر کرد و افزود: بر این اساس، تعداد نشریات علمی، پژوهشی باید به 12، نشریات علمی، بین‌المللی معتبر نیز به 2 و تعداد مقالات چاپ مجلات با نمایه معتبر به ازای هر عضو هیات علمی به 4 مقاله ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه کاشان یکی از محورهای اساسی برای توسعه دانشگاه را اخلاق محوری دانست و خاطر نشان کرد: برای پیشبرد امور، پژوهش و آموزش باید بر مبنای اخلاق باشد.  

در این نشست کارشناسان پژوهشی و مراکز رایانه و فناوری اطلاعات و کتابخانه های دانشگاه کاشان نقطه نظرات خود را در خصوص طرح راهبردی دانشگاه ارائه نمودند.

 

 

 

نظر شما :