دیدار هیات مدیره کاشانه مهر با دانشگاه کاشان

۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۴ کد : ۳۵۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۲
اعضای هیات مدیره مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان دیداری را با اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان داشتند.
 

اعضای هیات مدیره مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان دیداری را با اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان داشتند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده این مؤسسه گفت: کاشانه مهر از سال 1387 به همت مؤسسه توسعه کاشان با هدف ایجاد بستر مناسب جهت شناسایی استعدادها و آموزش معلولان، تقویت حس اعتماد به نفس در بین معلولان، ایجاد اشتغال و خودکفایی اقتصادی برای معلولان جسمی، حرکتی و تقویت روحیه خودباروری و انگیزه فعالیت و خلاقیت توان یابان تأسیس شد.

ماشاءالله بخردی اظهار داشت: از زمان تأسیس این مؤسسه تاکنون، 180 نفر افراد معلول جسمی و حرکتی شناسایی شده‌اند که حدود یکصد نفر از آنها در رشته‌های مختلف صنایع دستی و هنری و فرهنگی ، آموزش می بینند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدویت فضا برای خدمات هرچه بهتر به معلولان، مکانی با زیر بنای شش هزار متر مربع در نظر گرفته شده که این مکان با حمایت خیرین در 7 طبقه ساخته خواهد شد.

عضو هیأت مدیره مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر، حمایت دانشگاه کاشان را در راستای ارتقاء علمی معلولان لازم دانست و افزود: سعی بر این است فعالیت‌های علمی، پژوهشی و مشاوره‌ای توان‌‌یابان این مؤسسه با کمک استادان دانشگاه کاشان ارتقاء یابد.

بخردی به توانمندی‌های معلولان در زمینه‌های مختلف شعر، موسیقی، نقاشی و صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این افراد در محیط دانشگاه لازم است.

 رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با اشاره به اینکه معلولیت محدودیت نیست گفت: خداوند در تمامی مراحل انسان را آزمایش می‌کند.

دکتر عباس زراعت از اعضای هیات مؤسس و هیأت مدیره این مؤسسه که بدون منت و مزد در این امر بسیار ارزشمند گام برداشته‌اند قدردانی کرد و افزود: دانشگاه کاشان نیز آمادگی همکاری با این مؤسسه را دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید در خدمت مردم، جامعه و صنعت باشد اظهار داشت: مدیریت دانشگاه امیدوار است با ارتباط با انجمن‌ها و تشکل‌ها‌ی مردم نهاد، و حمایت بخش خصوصی،  دانش و علم را به ثروت در جهت خدمت به مردم تبدیل نماید.

رئیس دانشگاه کاشان استعدادهای معلولان را قابل تقدیر دانست و افزود: دانشگاه کاشان از توانمندیهای معلولان در برنامه‌های مختلف دانشگاه استفاده خواهد کرد.

 

نظر شما :