انعقاد تفاهم نامه دانشگاه کاشان با فرش عتبات

۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۳ کد : ۳۵۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۹
تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه کاشان به نمایندگی دکتر عباس زراعت و فرش عتبات عالیات (شرکت ترنج و محراب کاشان) به نمایندگی محسن واجدی منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه کاشان به نمایندگی دکتر عباس زراعت و فرش عتبات عالیات (شرکت ترنج و محراب کاشان) به نمایندگی محسن واجدی منعقد شد.

رئیس دانشگاه کاشان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت ذکر کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه مشارکت در تولید فرش عشق در قالب تشکیل شرکت تجاری و تحقیقاتی با نام انتخابی طرفین انجام می پذیرد.

دکتر عباس زراعت، انجام فعالیت‌های تبلیغاتی برای ترویج صنعت فرش دستبافت از طریق رسانه‌ها و مراجع ذیربط را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه بیان کرد و اظهار داشت: با امضاء این تفاهم‌نامه انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با محوریت دانش و پژوهش در امر تولید فرش دستبافت و آموزش دانشجویان رشته فرش و بکارگیری آنان در امر تولید فرش از طریق اردوهای علمی و کارگاههای آموزشی صورت می گیرد.

وی استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه برای انجام طرح‌های تحقیقاتی، برپایی سمینارها و کارگاههای منطقه‌ای و ملی برای ترویج صنعت فرش دستبافت، ثبت جهانی فرش دستبافت کاشان، تدوین پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی با موضوع فرش دستبافت، ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، استفاده از آزمایشگاههای دانشگاه برای فعالیت‌های مربوطه، اخذ وام و تسهیلات بانکی برای انجام فعالیت‌ها و ایجاد موزه فرش را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و افزود: با امضاء این تفاهم‌نامه، کارآفرینی و زمینه اشتغال دانش‌آموختگان رشته فرش دستبافت فراهم می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت فرش ترنج محراب کاشان نیز هدف از انعقاد این تفاهم نامه را، احیاء فرش دستبافت و ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت فرش با بکارگیری توان علمی دانشگاه کاشان ذکر کرد.

جواد علیزاده به یک هزار و 400 بافنده فرش دستبافت در این شرکت اشاره و ابراز امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه تعداد کارگران حرفه ای فرش دستبافت فرش عتبات به 20 هزار کارگر افزایش یابد.




لینک خبر مربوطه در خبرگزاری ها:

  www.irna.ir/fa/News/81445517/

www.lahzebelahze.ir/source/2939740/

fa.newhub.shafaqna.com/IR/9075499

www.oxinnews.com/full/dtl-1051329.html
 
www.yjc-isf.ir/site/more.asp



نظر شما :