دانشجویان دانشگاه کاشان مهر صیام را به ایثار اطعام پیوند زدند

۰۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۳ کد : ۳۵۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۹
جمعی از دانشجویان خیر و نیکوکار دانشگاه کاشان در یک اقدامی خداپسندانه با عنوان "یک لقمه عشق" با اهدای غذای خود و با پرداخت مبالغ نقدی به کمک نیازمندان شتافتند.
دانشجویان دانشگاه کاشان مهر صیام را به ایثار اطعام پیوند زدند
 

جمعی از دانشجویان خیر و نیکوکار دانشگاه کاشان در یک اقدامی خداپسندانه با عنوان "یک لقمه عشق" با اهدای غذای خود و با پرداخت مبالغ نقدی به کمک نیازمندان شتافتند.

در این طرح که با همکاری کانون هلال احمر دانشگاه کاشان انجام شد، حدود 400 دانشجو شرکت کردند و تعدادی از دانشجویان یک روز را روزه گرفته و مبلغ غذای خود را به افراد نیازمند اهدا کردند.

در پایان مراسم حدود 102 پرس غذا و همچنین مبلغ 1100000 ریال توسط کانون هلال احمر جمع آوری گردید و به موسسه "یاس کبود" جهت تخصیص به افراد نیازمند تحویل داده شد.

 رئیس دانشگاه کاشان در پیامی این  اقدام خداپسندانه دانشجویان را ستود و افزوده است: اقدام معنوی، اسلامی و نوع دوستانه شما که مهر صیام را به  ایثار اطعام پیوند زدید، نمونه ای از روحیه معرفت جویانه و حق خواهانه جوانان مؤمن و معتقد این مرز و بوم است که در دانشگاههای ما به برکت فرهنگی اصیل به سرشاری می توان یافت. 

دکتر عباس زراعت اظهار کرده است: این حرکت نمادین و جمعی که با روزه به عنوان نماد بندگی و تهذیب نفس آغاز و به بخشش افطار ختم شد از بارزترین جلوه های امر به معروف و اشاعه شعائر دینی است و انشاءالله مقبول درگاه حق تعالی هم واقع شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرده است:همچنین همت کانون محترم هلال احمر دانشجویان دانشگاه که مبدأ این حرکت ارزشمند بودند ستودنی است.


معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در پیامی از این اقدام دانشجویان به شرح زیر تقدیر کرد:

 نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدیً

 ما داستان آنان را بحق برای تو بازگو می کنیم آنها جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند ، و ما بر هدایتشان افزودیم.

برادران عزیزم، بزرگواران همکار

ما به این دانشجویان خیلی بدهکاریم....ما باید با همه استادیمان شاگردی آنها را بکنیم....پای درس ایثارشان مینشینیم.با همه چوبهای ناروا و تهمتهای بداخلاقی و انگ بی غیرتی و بی دین خواندنشان....

 400 دانشجوی این دانشگاه از غذای ناهار خود زدند، روزه گرفتند، چیزی نخوردند، گرسنگی از سحر تا افطار، برای اینکه بتوانند یک روز دیگری را که محتاج لقمه ای نان هست ، بر سر سفره آنان بنشینند، آنان پای درس مولای خوبان علی نشسته بودند که" و یطعمون الطعام علی حبه یتمیا و مسکینا و فقیرا"

 24 آذر ماه آنان پولهای تو جیبی خود را نیز بیرون آوردند و یازده میلیون ریال هم روی هم گذاشتند تا دردی دیگر از آنان را دوا کنند . بچه های کانون هلال احمر همت کردند و دیگران به کمک آنان شتافتند در برنامه ای با عنوان یک لفمه عشق..

 با خود فکر میکنم اگر کمی ما و مسئولین هم شبی از غذای خود میزدیم و کمی بیشتر تلاش میکردیم یعنی درسمان را پیش این بچه ها خوب پس میدادیم....

 با تشکر و آرزوی توفیق الهی

 دکتر حسین ستار

معاون فرهنگی

 پیام تشکر مؤسسه یاس کبود از دانشجویان:

 

لینک خبر منتشر شده  در رسانه ها:

kashanonline.ir/index.php/component/k2/item/1468-1393-2014

imna.ir/vdcaoyn6y49n0a1.k5k4.html

tnews.ir/news/B69335210121.html#

www.ilna.ir/news/news.cfm
 
web.zamzar.ir/item/45677_

 www.shabestan.ir/detail/News/428068

 

نظر شما :