نشست رئیس دانشگاه کاشان با هیأت مدیره شهرک صنعتی راوند

۰۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۹ کد : ۳۴۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۴
نشستی با حضور رئیس دانشگاه کاشان با اعضای هیأت مدیره شهرک صنعتی راوند برگزار شد.
 

نشستی با حضور رئیس دانشگاه کاشان با اعضای هیأت مدیره شهرک صنعتی راوند برگزار شد.

دکتر عباس زراعت در این دیدار ارتباط بین دانشگاه با صنعت را لازم دانست و افزود: علیرغم همجوار بودن این دانشگاه با شهرک صنعتی راوند، ولی متاسفانه هیچ گونه ارتباطات علمی بین این دو مجموعه برقرار نشده است.

وی اظهار داشت: فاصله‌ای که امروزه بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت مشاهده می‌گردد باید هر چه سریعتر این شکاف با تعامل و همکاری بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

وی با اشاره به اینکه، صنعت و دانشگاه باید همدیگر را درک کند و نیازهایش را به یکدیگر اعلام دارند، اظهار داشت: استفاده از توانمندی‌های دانشگاه در جهت رفع نیازهای صنعت در راستای توسعه همه جانبه کشور ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: تجربه کشورهای توسعه یافته و صنعتی به ما نشان می‌دهد که بدون وجود این همکاری، رشد و توسعه اقتصادی کشورها، غیر ممکن و یا بسیار دشوار است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به عدم حمایت از تولیدات داخلی افزود: بازدید اساتید از شرکت ها، یکی از اولویت های این دانشگاه است و اولویت صنعت هم باید سمت خلاقیت و نوآوری باشد که  و این دانش نزد اساتید دانشگاهی وجود دارد.

دکتر زراعت به انعقاد تفاهم نامه ای بین دانشگاه و شهرک صنعتی راوند اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای ارتباط هرچه بیشتر این دو مجموعه، دفتری نیز در شهرک صنعتی راوند ایجاد خواهد شد تا خدمات مشاوره ای را به صنعت و شرکت ها ارائه دهد.

 

 

 

نظر شما :