معاون فرهنگی دانشگاه کاشان: وحدت و همبستگی ملی دانشجویان اولویت های برنامه های فرهنگی دانشگاه است

۰۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۹ کد : ۳۴۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۳
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: تعمیق ارزش‌های دینی و اخلاقی و وحدت و همبستگی ملی دانشجویان، اولویت برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه است.
 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: تعمیق ارزش‌های دینی و اخلاقی و وحدت و همبستگی ملی دانشجویان، اولویت برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه است.

دکتر حسین ستار در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی علمی دربین دانشجویان از اهداف  معاونت فرهنگی وزارت علوم است، اظهار داشت: سعی می شود تا با اجرای برنامه های فرهنگی عزت، کرامت، مطالبات و مشارکت دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه ذکر کرد و افزود: از آنجا که  برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از تأکبدات مقام معظم رهبری است، این کرسی‌ها در دو بخش دانشجویی و اساتید برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان به فعالیت 15 کانون فرهنگی، 40 انجمن علمی و ...و تشکل دانشجویی در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود هفت هزار و 500 دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، در این کانون‌ها، متناسب با ذوق، سلیقه و انگیزه دانشجویان برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی اجرا می شود.

وی به کسب رتبه دوم برنامه های فرهنگی این دانشگاه در بین دانشگاههای هم سطح از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و  اظهار داشت: انجمن های علمی برق ، مکانیک و فرش این دانشگاه نیز در جشنواره حرکت امسال حائز رتبه شدند و خانم زهرا لطفی نیز در مسابقات ملی قرآن کریم رتبه نخست کشور را احراز نمود.

دکتر ستار تقویت برنامه های علمی و فرهنگی برای استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده هایشان را از وظایف معاونت فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: در بخش اساتید، کارگاههای مختلف مبارزه با فساد و جنگ نرم با همکاری حوزه‌های مربوطه دانشگاه برگزار شده و کارگاههای اخلاق پژوهشی، مهارت‌های زندگی، اقتصاد و آموزش عالی و سبک زندگی نیز از برنامه‌های  پیش روی این معاونت است.

وی اظهار داشت: کارگاه های مختلف فرهنگی برای کارکنان و همچنین دوره های توانمندسازی کارگزاران فرهنگی نیز برای کارشناسان فرهنگی این دانشگاه برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با اشاره به ارتباط تعداد زیادی از دانشجویان با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، افزود: سعی بر این است تا با ابتکار عمل بتوانیم محصولاتی را ارائه دهیم که متناسب با نیازهای دانشجویان باشد.

وی ارتباط دانشگاه با حوزه‌‌های فرهنگی در سطح شهر را از دیگر اولویت‌های مهم فرهنگی دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات تفسیر با حضور آیت الله نمازی از جمله این برنامه هاست که این ارتباط متقابل می تواند موجب افزایش ترویج و ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

وی به برگزاری یادواره شهدای دانشجوی شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو وتجلیل از خانواده‌های شهدا در این دانشگاه برگزار شد.

وی تشکیل کارگروه و شورای فرهنگی را از دیگر برنامه های فرهنگی بیان کرد و گفت: این دانشگاه، دوره‌های مختلف مخاطب شناسی و دوره‌های مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را برگزار می کند.

دکتر ستاربرگزاری اردوهای دانشجویی به مشهد مقدس و راهیان نور را از دیگر برنامه های فرهنگی برشمرد و افزود:  350 دانشجو به وسیله هشت دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس و 300 دانشجو نیز به مناطق عملیاتی جنوب تا پایان امسال  اعزام می شوند.

 

 

 

نظر شما :