300 دین پژوه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان تحصیل می کنند

۰۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۶ کد : ۳۴۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۹۴
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان گفت: 300 دین پژوه از سراسر کشور در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان گفت: 300 دین پژوه ازکاشان و حومه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام روح الله شبانی در دیدار اعضای شورای دانشگاه، معاونین و رؤسای دانشکده ها و مدیران دانشگاه کاشان با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان، سال تأسیس این حوزه در این دانشگاه را از سال 1388 ذکر کرد و اظهار داشت: انتخاب دانشجویان نخبه دینی مذهبی، ایجاد نشاط علمی، تقویت ایمان و غیرت دینی و رشد اخلاق اسلامی و تهذیب نفس از اهداف تأسیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

وی افزود: در این حوزه دروس آشنایی با متون اسلامی، نهج البلاغه، اخلاق، فقه، تفسیر، تاریخ اسلام، کلام نوین، جریان شناسی و آشنایی با ادیان و ...با بهره گیری از اساتید مجرب از کاشان و قم تدریس می شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی، زمان بندی و حجم کلاس های حوزه دانشجویی به گونه ای است که دانشجویان بتوانند در کنار دروس دانشگاهی و با صرف کردن کمترین زمان به چکیده با ارزشی از معارف اهل بیت (ع) و دروس حوزوی دست یابند تا از این طریق بخشی از نیازهای معرفتی خود و اطرافیانشان را برآورده سازند.

حجت الاسلام شبانی با بیان اینکه طی این دوره دین پ‍‍ژوهان حدود 75 واحد درسی را خواهند گذراند افزود: کلاس ها روزهای پنج شنبه و روزهای چهارشنبه بعد از ظهر تشکیل می شود.

 

 

نظر شما :