شروع فعالیت دوباره انجمن اسلامی دانشگاه کاشان

۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۱ کد : ۳۴۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۳۱
به مناسبت بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو، انجمن اسلامی دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور دکتر تقی شامخی رئیس اسبق این دانشگاه، آغاز بکار کرد.
 

به مناسبت بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو، انجمن اسلامی دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور دکتر تقی شامخی رئیس اسبق این دانشگاه، آغاز بکار کرد.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان در این مراسم شروع فعالیت انجمن اسلامی این دانشگاه را به فال نیک گرفت و گفت: 16 آذر نقطه عطفی در فعالیت های جنبش دانشجویی بود که عده ای از جوانان دانشجو با نثار خون خود اثبات کردند که شایسته این هستند که در حرکت های اجتماعی پیشاهنگ باشند.

دکتر تقی شامخی به سابقه حدود 70 ساله تشکیل انجمن اسلامی در دانشگاهها اشاره کرد و افزود:  امید است انجمن اسلامی دانشگاه کاشان به عنوان نهالی که زمانی دچار انقطاع شده بود دوباره شاداب تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.


وی اظهار داشت: اصلاح جامعه بر طبق دستورات اسلام، تلاش در ایجاد دوستی و اتحاد بین افراد مسلمان به خصوص جوانان روشنفکر، انتشار حقایق اسلامی به وسیله ایجاد موسسات، تبلیغات و نشر مطبوعات و مبارزه با خرافات از اهداف تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان در دهه 20 شمسی بود که در اساسنامه آن زمان  قید شده است.

وی حرکت های اجتماعی دانشجویان را منشأ تحولات دانشگاه دانست و اظهار داشت: انجمن اسلامی برای این بوجود آمد که این شناخت را به جوانان بدهد که برای چه هستند و چگونه می توانند جایگاه خودشان را در جامعه پیدا کند و در مقابل افکار  مختلف عرض اندام داشته باشند.

وی ویژگی جوانی را برون گرایی و آرمان خواهی بیان کرد و افزود: تشکیل انجمن های اسلامی و فعالیت های جمعی دانشجویان، فرصت تمرین مدیریت و اداره بهتر جامعه را می دهد.

دکتر شامخی نقد را لازمه  فعالیت های دانشجویی و دانشگاه دانست و اظهار داشت: اگر دانشجو فرصت نقد نداشته باشد نمی توان آینده بهتری را چشم انتظار داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید فعالیت های دانشجویی را میمون و مبارک بداند، از مسوولان دانشگاه  خواست تا سعه صدر داشته و ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند و اگر بخواهند با حرکت های دانشجویی با تندی و خشونت رفتار  کنند، در آینده پیامدهای منفی و تلخی را شاهد خواهیم بود.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان تجربه گذشتگان را چراغ راه هدایت انجمن های اسلامی دانست و افزود: فرصت دانشجویی فرصت غیر قابل انکار است و سعی کنید برای موفقیت در کارهایتان، شناختتان را نسبت به محیط بالا ببرید.

 پرسش و پاسخ و قرائت بیانیه انجمن اسلامی از دیگر برنامه های افتتاحیه انجمن بود.

 

نظر شما :