آغاز بکار همایش ملی بافت های فرسوده و تاریخی شهری در دانشگاه کاشان

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۲۲ کد : ۳۴۵۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۸
همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری، چالش‌ها و راهکارها، با حضور جمعی از محققان و اندیشمندان مدیریت شهری سراسر کشور در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.
 

همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری، چالش‌ها و راهکارها، با حضور جمعی از محققان و اندیشمندان مدیریت شهری سراسر کشور در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شهری بخش قابل توجهی از سطح منطقه شهری کاشان و سایر شهرهای کشور را تشکیل می‌دهند افزود: مطالعه و بررسی مسائل و مشکلات بافت های فرسوده منطقه شهری کاشان با توجه به اهمیت کالبدی اجتماعی هنری و گردشگری دارای مسایل ظریفی است که با برپایی این همایش با تاکید بر منطقه شهری کاشان سعی بر این است که افکار و اندیشه‌ها، مطالعات جدید و آخرین رویکردها به این گونه بافت‌ها در این همایش گردآوری نماید.

دکتر محسن شاطریان هدف از برگزاری این همایش را گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان و برنامه‌ریزان شهری به منظور بحث و تبادل نظر و فراهم کردن بسترهای علمی پیشرفت ایرانی – اسلامی بافت های فرسوده شهری کشور، تبیین مفاهیم و مصادیق فرسودگی و بافت‌های فرسوده شهری در ابعاد اجتماعی - اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و کالبدی و تبیین اصول و روشهای بهینه مدیریت بافت های فرسوده شهری در سطح ملی و منطقه کاشان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در مرحله برنامه‌ریزی بافت های فرسوده و تبیین روش‌ها و راهکارهای تهیه و اجرای طرح توسعه شهری در بافت‌های شهری در ایران و منطقه کاشان، بهره گیری از یافته‌های جدید پژوهشی، استفاده بیشتر و بهتر از فضای شهری برای اسکان جمعیت، رفع نیاز ساکنان بافت فرسوده به کاربری‌های خدماتی (ایجاد فضاهای کار و تفریح مناسب)، بهبود ساختار حمل و نقل در بافت فرسوده شهری و ارزیابی اقنصادی طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و بررسی روش‌های تامین منابع مالی جهت تحقق برنامه‌های بهسازی و بازآفرینی بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

دکتر شاطریان به شروع به کار دبیرخانه علمی این همایش از مهرسال گذشته در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از زمان فراخوان برگزاری این همایش 350 چکیده مقاله و 185 مقاله کامل به دبیرخانه این همایش ارسال شد که با دو فرایند داوری چکیده مقاله ها و سپس داوری کل متن مقاله، 125 مقاله برای ارائه در این همایش پذیرفته شد.

همایش ملی بافت های فرسوده شهری و تاریخی شهری با همکاری دانشگاه کاشان و شهرداری کاشان به مدت دو روز با برگزاری نشست ها و کارگاه‌های تخصصی با موضوع‌های بررسی ابعاد کالبدی فضایی، ابعاد اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی – اجتماعی، گردشگری و الگوی ایرانی اسلامی در دانشگاه کاشان و مجتمع گردشگری خورشید اردهال ادامه دارد.

 

نظر شما :