دیدار رئیس دانشگاه کاشان با معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور

۱۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۳ کد : ۳۴۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۷
رئیس دانشگاه کاشان در خصوص افزایش بودجه دانشگاه دیداری را با معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور داشتند.
 

رئیس دانشگاه کاشان در خصوص افزایش بودجه دانشگاه دیداری را با معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور داشتند.

دکتر عباس زراعت افزود: در این دیدار از طرف معاون رئیس جمهور قول  مساعد در خصوص افزایش بودجه دانشگاه کاشان صادر شد.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه با میزان حجم فعالیت هایی همچون تعداد کارمندان و اعضای هیات علمی تناسب ندارد، افزود: تاکنون درباره افزایش بودجه دانشگاه پیگری ها و جلسات متعددی با معاون اداری مالی وزارت علوم، مدیر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان این سازمان، امام جمعه کاشان، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار داشته ایم.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه باید بر اساس اظهار نظرهای کارشناسان تخصیص داده شود، بودجه پیشنهادی امسال این دانشگاه را 78 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: بودجه فعلی دانشگاه 33 میلیارد تومان است و 15 میلیارد تومانی کسری بودجه دانشگاه است.

دکتر زراعت افزود: این کسری بودجه شامل بدهی ها و دیون سال های قبل اعم از حق التدریس ، دفاع پایان نامه ها، راهنمایی و مشاوره، طرح های تحقیقاتی، افزایش حقوق هیات علمی و برداشت از فعالیت های عمرانی  است.

رئیس دانشگاه کاشان در خصوص عدم تناسب بودجه فعلی دانشگاه با بودجه عملیاتی اظهار داشت: از آنجا که در پروژه های عمرانی خیرساز باید 50 درصد از میزان اعتبارات از سوی دولت و مابقی توسط خیرین تامین شود ولی به دلیل مشکلات مالی و کاهش قیمت نفت، 50 درصد اعتبارات دولتی تامین نشده که با پیگیری های انجام شده قرار است دولت برای 8 هزار متر مربع از پروژه های این دانشگاه از محل ردیف بودجه و منابع مختلف تامین اعتبار شود.

دکتر زراعت طرح های نیمه تمام این دانشگاه را از جمله یادمان شهدا، کتابخانه مرکزی، آمفی تئاتر  ذکر کرد و افزود: تلاش می شود تا پایان سال جاری این طرح ها به اتمام برسد.

به گفته وی، عملیات اجرایی ساخت دو خوابگاه مجردی، درمانگاه، مرکز مشاوره کارگاههای مهندسی و تجهیز آزمایشگاه نیز در این دانشگاه شروع شده که امید است با کمک خیرین و تامین اعتبارات دولتی این پروژه ها نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع کسری بودجه، تعدیل نیرو و کاهش هزینه هارا تاکید دارد افزود: تلاش مدیریت دانشگاه این است که با مدیریت هزینه ها به جای تعدیل نیرو، بودجه را افزایش داده و بتوانیم از نیروهای موجود در راستای توسعه دانشگاه استفاده نماییم.

دکتر زراعت از عدم بکارگیری نیروی انسانی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در طول برنامه چهارساله هیچ نیروی جدیدی به غیر از مشاغل تخصصی در این دانشگاه بکار گرفته نخواهد شد و از همکاران دانشگاه درخواست کرد تا با ارائه طرح‌ها و دیدگاههای مختلف در خصوص کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی ها ، مدیریت دانشگاه را یاری رسانند.

 

 

 

 

 

نظر شما :