رئیس دانشگاه کاشان: بسیج نقش مؤثری در توسعه علمی و پیشرفت تکنولوژی دارد

۰۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۰ کد : ۳۴۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۱
رئیس دانشگاه کاشان گفت: بسیج در تمامی عرصه های آموزشی، پژوهشی فرهنگی و پیشرفت تکنولوژی نقش بسزایی دارد.
 

 رئیس دانشگاه کاشان گفت: بسیج در تمامی عرصه های آموزشی، پژوهشی فرهنگی و پیشرفت تکنولوژی نقش به سزایی دارد.


دکتر عباس زراعت در گردهمایی بسیجیان دانشگاه کاشان با بیان اینکه علیرغم تمام دستاوردهای علمی، فنی و فرهنگی که تمدن جدید به ارمغان آورده، مشکلات زندگی اجتماعی، تشدید و نحوه اداره حکومت ها نیز با مشکل مواجه گردیده و دستخوش تحولات اساسی شده افزود: اگر تا چند قرن گذشته تهدیدات عمده محدود به سلاح های سبک و نامتعارف می شد امروز سخن از تهدیدات فرهنگی، اخلاقی، هسته ای، میکروبی، بیولوژیکی بیوتوریسم، بیوتکنولوژی، لیزری و غیره است.

وی با اشاره به اینکه گستردگی و تنوع تهدیدات جدید، وضعیتی را به وجود آورده که حتی کشورهای صاحب قدرت در صورت مواجه شدن با آن قادر نیستند با بکارگیری تمام توان خود و صرف هزینه های فوق العاده امنیت خود را برقرار نمایند اظهار داشت: این در حالی است که این کشورها با ورود به سایر عرصه ها نوع متفاوتی از توانمندی ها را حاصل کرده اند که بدون کمترین زد و خورد فیزیکی، اهداف خود را تعقیب می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: این نوع اقدامات در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر جنبه های اجتماعی برخی جوامع رسوخ یافته اند که در یک حرکت تدریجی می تواند به راحتی منافع کشورهای مختلف را مورد هدف قرار دهند.لذا نقش کمی و کیفی حضور مردم در صحنه های مختلف دفاع از منافع کشورها آشکار می گردد به این معنا که ملتی می تواند مقتدرانه عمل نماید که از حمایت مردمی قوی تر و حضور کمی و کیفی بیش تر مردم خود در ابعاد مختلف برخوردار باشد.

دکتر زراعت تنها راه رقابت در این کشمکش جهانی متوسل شدن به اراده و عزم مردمی بیان کرد و افزود: این نکته ای است که به بهترین شکل ممکن در کشور ما به عنوان بسیج و با ویژگی های منحصر به فرد خود، محقق و متبلور گشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر ویژگیهای بسیجی در افراد تبلور و ظهور پیدا کند قادر خواهند بود در همه عرصه های پژوهشی، فن آوری و علمی نقش آفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران جنگ نظامی و دوران دفاع مقدس نقش به سزایی ایفا کرد افزود: نقش فرهنگی بسیج از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا در این عرصه بسیج از توانمندی ها و استعدادهای بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: فرهنگ عمومی یکی از آن بسترهای مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین محیط اداری و سازمانی، نیازمند فرهنگ قوی و پایداری است که بتواند سازمان را آماده ی تحولات بزرگ نماید.

وی به نقش اجتماعی و سازندگی بسیج اشاره کرد و افزود: زندگی بشر به طور فطری یک زندگی اجتماعی بوده و لازمه ی تدوام آن همکاری و تعاون بین آحاد اقشار مختلف جامعه است و این راهبرد هنگامی محقق می شود که همه افراد دست به دست هم داده و هریک با وظیفه ی خود کاملا آشنا باشند.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: بسیج به عنوان بخش اثرگذار در این جامعه قادر است نقش مهمی را در چرخه ی این تعاون همگانی ارزشمند بر عهده بگیرد.

وی نقش معنوی بسیج را حایز اهمیت دانست و افزود: معنویت حلقه مفقوده روزگار ماست که مانند اخلاق در عرصه زندگی جمعی و فردی ما به شدت کمرنگ شده است.

دکتر زراعت با بیان اینکه بسیج رنگ خدایی دارد افزود: در زمان دوران دفاع مقدس ایثار و از جان گذشتگی های رزمندگان رنگ خدایی داشت.

 

نظر شما :