معاون جدید فرهنگی دانشگاه کاشان معرفی شد

۰۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۰ کد : ۳۴۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۰۱
مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور رئیس و جمعی از کارکنان با حضور پر رنگ اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد.
 

مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور رئیس و جمعی از کارکنان با حضور پر رنگ اعضای هیات علمی دانشگاه  برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از معاون فرهنگی قبلی این دانشگاه افزود: معاون فرهنگی جدید این دانشگاه بایستی بر اساس تدوین برنامه دانشگاه اهداف و برنامه های خود را پیاده کند.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه در برنامه دانشگاه شش مؤلفه مستقل، رقابتی، برونگرا، ستاده محور، حرفه ای و با هویت فرهنگی برنامه ریزی شده اظهار داشت: مجموعه هیات علمی کارکنان و دانشجویان باید دارای شایستگی اخلاقی، اجتماعی، علمی و حرفه ای باشند.

وی با اشاره به اینکه در نگرش پایه، چهار رکن هویت فرهنگی پیش بینی شده افزود: دانشگاه در قبال فرهنگ باید تعهد اجتماعی، گسترده تر و معنادارتر داشته باشد و با حیطه های فرهنگ و دانش همپوشانی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علاوه بر ماموریت تولید و انتقال دانش ، اساسا یک نهاد تربیتی است.

وی با بیان اینکه  مهمترین بعد در دانشگاه اسلامی این است که در زمینه مسائل علمی نواندیش باشد افزود: دانش مبتنی بر ارزش های اسلامی، مبنای دانشگاه اسلامی است.

وی ارتقای نقش دانشگاه در بازتولید، توزیع و تکثیر و انتقال فرهنگ و ارزش های برآمده از آن، زمینه سازی برای برخورداری همه ارکان دانشگاه اعم از هیات علمی، کارکنان و دانشجویان از زندگی فرهنگی، پاسخگویی دانشگاه به نیازها و درخواست های جامعه را سه محور راهبرد کلان هویت فرهنگی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: در فرآیند فعالیت های دانشگاه نیز بر سه محور  تعهد همه ارکان دانشگاه به ارزش های اخلاقی واینکه اعضای دانشگاه باید متعهد به بالاترین استانداردهای اخلاقی بر اساس ماموریت آموزش، پژوهش و فناوری باشند و اصلاح فرآیندهای درونی فرآیند یاددهی و یادگیری و برنامه های آموزشی و دروس مبتنی بر نیازهای تربیتی دانشجویان و ارتقای مهارت های اجتماعی دانشجویان برای مشارکت فعال در زندگی اجتماعی تعریف شده است.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: بر این اساس در ستاده فعالیت های فرهنگی در پایان دوره 4 ساله سازمان حرفه ای سازمانی چابک با ویژگی های قانون گرایی، مشارکت پذیری، مسوولیت پذیری، پاسخگویی و انعطاف پذیر و نوآور خواهد بود.

وی  نهادینه شدن فرهنگ و اخلاق به معنای واقعی را در همه مجموعه کارکنان دانشگاه لازم دانست و افزود: استاد دانشگاه بایستی در پژوهش وآموزش ودانشجویان نیز به ارزشهای اسلامی و دینی پایبند باشند.

دکتر زراعت از معاونت جدید فرهنگی دانشگاه خواست برنامه های خود را در چارچوب برنامه کلان دانشگاه پایه ریزی کند تا بتوانیم محیطی شاداب و با نشاط را در دانشگاه فراهم سازیم.

معاون جدید فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم همدلی را رمز موفقیت در کارها دانست و افزود: فرهنگ به معنی اخلاق و پژوهش است.

دکتر حسین ستار اظهار داشت: اگر در بخش پژوهش و آموزش و فرآیند سازمان مشکل داریم به دلیل این است که در بخش فرهنگ مشکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اساسا یک نهاد فرهنگی است افزود: اینکه در برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگ و اخلاق در ابعاد آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار گرفته بسیار در توسعه علمی دانشگاه تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر ستار ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تجارب افراد و کارشناسان فرهنگی بر اساس حس تفاهم و همدلی در چارچوب قانون و اخلاق، برنامه فرهنگی دانشگاه را رو به جلو ببریم.

 دکتر حیدری نماینده وزیر در شورای نظارت دانشگاه کاشان در ادامه جلسه از فعالیت های دکتر امامی قدردانی و برای معاون جدید آرزوی توفیق کردند.

وی با استناد به آیات  و من یتق الله یجعل له مخرجا والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا وان الله لمع المحسنین  تاکید کرد: کسی که تقوای الهی و (رعایت مرزها و حدود) و جهاد (تلاش حداکثری) را در پیش گیرد، یقینا خداوند راه برون رفت از بحران ها را بدانها نشان خواهد داد و مسئولان دانشگاه باید این دسته از آیات را نصب العین قرار دهند.

دکتر حیدری مهمترین کاستی تبلیغات دینی و فرهنگی را عدم توجه به ظرفیت فعالیت های هنری ذکر کرد و تاکید کرد: در برنامه های آتی معاونت فرهنگی از قالب ها و آثار هنری استفاده بیشتری شود.


وی وظیفه دولت را تدارک زیرساخت ها بیان کرد و افزود: دولت همچنان که در امور اقتصادی نمی تواند مجری موفق باشد در امور فرهنگی هم باید دخالت حداقلی داشته باشد و اجرای آن ها را به تشکل ها و افراد بسپارد.

دکتر خراسانی زاده عضو هیت علمی  دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: حوزه معاونت فرهنگی بایستی به عنوان معاونت فرهنگی تمام حوزه های دانشگاه  باشد نه تنها  مسایل دانشجویان  را مورد توجه قرار دهد.

وی به استفاده از پتانسیل و ظرفیت های استادان در معاونت فرهنگی دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید نگاهمان را به دانشجو اصلاح کنیم  و معاونت فرهنگی برای موفقیت در امور از نظرات اعضای هیات علمی برای ارتقاء فرهنگ استفاده کند.

در این مراسم از خدمات و فعالیت های حجت الاسلام امامی معاون قبلی فرهنگی دانشگاه کاشان تقدیر و دکتر حسین ستار طی حکمی به عنوان معاونت جدید این حوزه معرفی شد.


دکتر حسین ستار دانش آموخته کارشناسی ارشد مؤسسه امام خمینی ، تحصیلات حوزوی تا مقطع درس خارج حوزه (آیت الله فاضل)، و دانشجوی ممتاز بسیجی در سه دوره و دکترای قرآن و حدیث می باشد.
 


( ۵ )

نظر شما :