دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با آیت الله نمازی

۰۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۹ کد : ۳۴۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۹۲
اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار کردند.
 

اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار کردند.

رئیس دانشگاه کاشان در این دیدار به تدوین برنامه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این برنامه با سیاست های کلی علم و فناوری نظام تطبیق داشته که مورد تائید و ارسال پیام تشکر دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

دکتر عباس زراعت افزایش اعتبارات را در راستای توسعه علمی لازم دانست و افزود: بودجه پیشنهادی این دانشگاه 70 میلیارد تومان است که 34 میلیارد تومان آن بیشتر تخصیص داده نشده است.

وی به تشکیل ستاد اقتصادی دراین دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این ستاد در راستای چگونگی کاهش هزینه ها و تحول توسعه علمی و اقتصادی دانشگاه تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه کاشان ارتباط با صنعت را گامی در راستای توسعه اقتصادی دانست و افزود: از زمان تصدی خود تاکنون جلسات مختلفی را با صاحبان صنایع و بازدید از شهرک های صنعتی داشته ایم که قرار است استادان دانشکده های مهندسی هفته ای یکبار فرصت های مطالعاتی خود را در واحد های صنعتی بگذرانند.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری با فرمانداری و شهرداری را از دیگر برنامه ها بیان کرد و اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه کارهای پژوهشی مدیریت شهری توسط دانشگاه کاشان انجام می شود و هزینه های تحقیقات را فرمانداری و شهرداری تامین می کنند.

دکتر زراعت انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه عراق و بازدید اعضای هیات علمی دانشگاههای لوزان سوئیس، استراسبورگ فرانسه ومونتان اتریش را از جمله فعالیت های بین المللی دانشگاه در راستای توسعه علمی و آموزشی ذکر کرد و اظهار داشت: ایجاد پژوهشکده رصدخانه در این دانشگاه نیز فرصت مناسبی را برای تعاملات علمی بین المللی علاقمندان به علم نجوم فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشگاه کاشان به رتبه نخست این دانشگاه در جذب خیرین  اشاره کرد و گفت: در این چند ماه اخیر پروژه ساخت سه خوابگاه کلنگ زنی شده و کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد و درمانگاه شبانه روزی، مرکز مشاوره و دانشکده حقوق نیز در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

دکتر زراعت با بیان اینکه سیاست دانشگاه فراهم کردن محیطی آرام و با نشاط برای دانشجویان است افزود: در پردیس خواهران نیز سعی بر این است برای امنیت و رفاه بیشتر دانشجویان بومی پذیرش شوند.

وی فعال کردن مرکز کاشان شناسی را از دیگر فعالیت های اخیر مدیریت این دانشگاه برشمرد و افزود: سعی بر این است که هر سال یک مراسم بزرگداشتی از مفاخر و عالمان و ادیبان این شهر برگزار شود.

رئیس دانشگاه کاشان کسب رتبه نخست قاریان و حافظان قرآن کریم از این دانشگاه، کسب رتبه دوم در جشنواره حرکت، کسب رتبه نخست مسابقات تنیس روی میز توسط دانشجوی پسر این دانشگاه و رتبه سوم دانشجویان دختر در مسابقات شنا، معرفی عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان رئیس انجمن فرش ایران؛ و معرفی دو دانشجوی این دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه کشوری و معرفی کتاب ترجمه و شرح کنزالعرفان فی فقه القرآن به عنوان نمونه در حوزه دین از جمله افتخارات این دانشگاه بیان کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما :