تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر لازم است

۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۶ کد : ۳۴۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۵
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تقویت و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر لازم است.
 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تقویت و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر لازم است.

دکتر حسین نافیان در جمع اعضای شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان، به حدود 15 هزار و 800   دانشجوی شاهد و ایثارگر در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به 2700 نفر در دانشگاههای دولتی و روزانه مشغول بکار هستند.

وی اظهار داشت: حدود 500 دانشجوی نخبه و سرآمد نیز شناسایی شده اند که برخی از این دانشجویان بیش از 100 مقاله آی اس آی ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه بایستی محیط امنی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر باشد افزود: ایجاد تعامل و فراهم کردن بستر لازم برای دانشجویان شاهد و ایثارگر از اهداف بنیاد شاهد و ایثارگر است.

نافیان با اشاره به اینکه در برنامه پنجم به دلیل تحریم ها حمایت هایی را نتوانستیم به دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته باشیم خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه این کمبودها جبران و حمایت مالی و تشویقی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته می شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این نشست گفت: زمینه سازی برای مشارکت فعالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر در عرصه های علمی،فرهنگی و اجتماعی در جهت رشد و تعالی بیشتر آنان از اهداف این بنیاد است.

سید علی قریشی، برگزاری نشست های ستاد شاهد و ایثارگر در هر ترم، و جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر را لازم دانست و افزود: حمایت از پایان نامه ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دستور کار بنیاد است.

وی به فعالیت های بسیار خوب کانون های شاهد و ایثار دانشگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: کانون های شاهد و ایثار و فرهنگی مرکز دانشگاهی زیر نظر حوزه ریاست و معاونت فرهنگی دانشگاهها اداره می شوند که بایستی در کنار دانشجویان به فعالیت هایشان ادامه دهند.

وی ارتقاء سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان را خوب توصیف کرد و افزود: بیش از 60 دانشجوی شاهد و ایثارگر این دانشگاه معدل بالای 17 دارند که این نشان از نیروی انسانی و هیات علمی توانمند دانشگاه کاشان است.

قریشی خاطر نشان کرد: رفع موانع و مشکلات در روند ادامه تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر با همفکری و همکاری بخش آموزشی دانشگاه و با استفاده از آیین نامه ها و تسهیلات آموزشی موجود انجام می پذیرد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست دانشجویان شاهد و ایثارگر را سرمایه های نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه از سطح سواد علمی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردارند.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: 35درصد از کارمندان این دانشگاه ایثارگر هستند.

وی تامین اعتبار برای تکمیل گلزار شهدای دانشگاه را لازم دانست و افزود: برای تکمیل گلزار شهدای دانشگاه به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

در دانشگاه کاشان حدود 415 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

 

( ۱ )

نظر شما :