ارتقاء ارتباطات علمی مهمترین هدف سفارت ایران و سوئیس است

۰۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۹ کد : ۳۳۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۵
کاردار سفارت ایران – سوئیس گفت: ارتقاء ارتباطات و تبادلات علمی مهمترین هدف سفارت ایران- سوئیس است.
 
 

وزیر مختار سفارت سوئیس گفت: ارتقاء ارتباطات و تبادلات علمی مهمترین هدف سفارت ایران- سوئیس است.

استفان ری در  دانشگاه کاشان با قدردانی از این دانشگاه که زمینه تشکیل این نشست را فراهم کردند افزود: امید است برگزاری این نشست گامی در راستای ارتباطات علمی این دو کشور باشد.

وی توسعه علمی ایران و امکانات آموزشی دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون ارتباط آموزشی بین دانشگاههای سوئیس با ایران وجود ندارد و کشور سوئیس با پتانسیل های علمی و آموزشی ایران و دانشگاه کاشان آشنا نیستند.

وی با اذعان به لزوم اینکه دانشگاههای سوئیس نیز باید برای پذیرش دانشجویان خارجی برنامه ریزی می کنند افزود: بایستی راههای نوینی پیدا کنیم تا بتوانیم این تبادلات علمی را برای دانشجویان و محققین دانشگاهی ایران تسهیل نماییم.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران و سوئیس که قرار است در هر دو کشور برگزار شود اظهار امیدواری کرد:این گونه فعالیت های مشترک بین المللی می تواند زمینه مناسبی برای معرفی هر دو کشور در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی فراهم آورد.

استفان ری از ایجاد دفتر اتاق بازرگانی ایران- سوئیس در شهر کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: ایجاد این دفتر به طور یقین گام مؤثری در توسعه اقتصادی و علمی دو کشور خواهد بود.

 
 

نظر شما :