تجلیل از دو استاد تمام دانشگاه: دکتر سیدعلیرضا اشرفی ـ دکتر محسن محسن‌نیا

۱۸ مهر ۱۳۸۶ | ۱۷:۲۵ کد : ۳۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۲۱

به منظور تجلیل از مقام شامخ استاد و تقدیر از تلاش‌ها و خدمات علمی و پژوهشی دو استاد تمام دانشگاه دکتر سیدعلیرضا اشرفی ـ استاد گروه ریاضی و دکتر محسن‌محسن‌نیا ـ استاد گروه شیمی و مهندسی شیمی دوشنبه 16/7/86 رئیس، معاونان،‌استادان، مدیران و جمعی از دانشجویان و همکاران دانشگاه در اتاق سمینار دانشگاه گرد هم آمدند.

دکتر ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه با تبریک توفیقات علمی و ارتقاء درجه این دو استاد گرانمایه آرزو کرد هفت دانشیار دانشگاه  نیز هرچه زودتر به مرتبه استاد تمامی ارتقاء پیدا کنند.

وی افزایش تعداد کامپیوترهای دانشگاه، پی‌گیری و رایزنی برای استقلال هیأت ممیزه دانشگاه، تقویت و عینیت بخشیدن به انتشارات دانشگاه به گونه‌ای که تألیفات استادان دانشگاه در انتشارات دانشگاه به چاپ برسد. راه‌اندازی پژوهشکده انرژی، راه‌اندازی مجله‌های علمی در رشته‌های ریاضی و شیمی، افزایش خدمات اینترنتی دانشگاه، پی‌گیری راه‌اندازی پردیس بین‌المللی کیش در شاخه نانو فناوری،‌ پی‌گیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری ـ که اعتبارات خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و تقویت تجهیزات آزمایشگاهی در آن سفر مصوب شده است ـ تقویت پژوهشکده علوم و فناوری نانو، ‌تلاش برای امکان اسکان تعداد بیشتری از اعضای هیأت علمی در دانشگاه و ‌حرکت در زمینه منویات مقام معظم رهبری در راستای تأکیدات معظم له بر شاگرد پروری و نخبه‌پروری، تقویت روحیه امید و اعتماد به نفس در بین دانشجویان را از عمده فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام دانشگاه عنوان کرد.

دکتر علیرضا اشرفی نیز بعضی از نکات مدنظر خود برای ارتقاء وضعیت دانشگاه را برشمرد که عبارت بودند از:

تصحیح روند خرید کتاب برای کتابخانه‌های دانشگاه،‌ تقویت امکانات رایانه‌ای و به روز رسانی سایت دانشگاه، تأسیس دوره‌های دکترا در تمامی رشته‌های موجود، تصحیح سیستم ارزیابی و جذب و بورس استادان، ترسیم فرایند تشویقی خاص برای جذب دانش‌آموزان نخبه سطح شهرستان، ارزیابی عملکرد علمی دانشجویان از سوی دانشگاه و تشویق دانشجویان ساعی و کوشا، جذب دانش‌آموختگان مقطع دکتری این دانشگاه در خود دانشگاه. برگزاری همایش‌های بین‌المللی و حمایت از چاپ مجلات پژوهشی و زمینه‌سازی استمرار و فعالیت‌ آنها.

دکتر محسن محسن‌نیا نیز با تشکر از برپاکنندگان جلسه گفت: استادان دانشگاه باید مقام استاد را بشناسیم و آن را پاس بداریم و رویه رفتاری و گفتاری فعالیت‌های علمی و آموزشی ما به گونه‌ای باشد که شأن و کرامت مقام استاد مراعات شود به گونه‌ای که برای دیگران الگو باشد.

وی مهمترین شاخصه برای پیشبرد اهداف دانشگاه را ایجاد انگیزه در فضای علمی دانشگاه عنوان کرد و گفت باید به گونه‌ای فضاسازی کرد که این فضا با نشاط‌افزایی همراه باشد و حتی در ایام تعطیلات تابستانی نیز این روحیه تحقیقاتی و کاری در جای جای دانشگاه جاری باشد.

اهداء لوح تقدیر و هدایای دانشگاه به این دو استاد گرانمایه پایان‌بخش مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :